גרף המוות המדהים של מלחמת העולם ה-2

לפי הערכות, מלחמת העולם ה-2 הביאה למותם הישיר של 50 עד 80 מיליון איש. מיליון איש, 50 מיליון איש, 100 מיליון איש - המספרים האלה כל כך גדולים, שקשה להבדיל ביניהם. וידאו חדש מפרק בצורה גרפית פשוטה את המספרים האלה, שהופכים פתאום לאמיתיים ומוחשיים.

ברגע שהמספרים הופכים לאייקונים, נערמים או מחולקים לנגד עינינו, אפשר להתחיל להבין. כמה מההרוגים היו חיילים? מאיזה צד במלחמה? מאיזו מדינה הם באו? האם בקרב סטלינגרד נהרגו יותר חיילים בצד הגרמני או הרוסי?

דווקא מכיוון שמדובר בגרפיקה ממוחשבת וקרה, באייקונים חסרי פנים, במספרים ולא בסיפורים אישיים, הגודל הבלתי נתפס של המלחמה ההיא מתחיל להתחוור.

צפו באינפוגרפיקה:

זיקוק זה התפרסם באלכסון ב

תגובות פייסבוק

3 תגובות על גרף המוות המדהים של מלחמת העולם ה-2

01
גל

"בקרב סטלינגרד לבדו נהרגו יותר חיילים רוסים מכל היהודים שנרצחו במהלך השואה כולה", לפי ויקיפדיה מתו בסטלינגרד פחות מחצי מיליון חיילים רוסים.

02
דורון קורקוס

בקרב כולו נהרגו פחות ממיליון חיילים, הן גרמנים והן רוסים. יחד עם זאת ההשוואה מופרכת וחסרת חשיבות, מה בין עם שנרצח על רקע מוצאו ולא היה חלק מן הצדדים הלוחמים, לשני צבאות שנלחמים בשל גחמות של שני מנהיגים טוטאליטריים? רוצה לומר שגם אם היו נהרגים ששה מיליון חיילים רוסיים אין מקום להשוואה.

03
יוסי פיזנטי

אין דומה ואו מקום להשוואה - בין השטניות של כליאת ועינוי אנשים תמימים - גברים נשים וילדים - מגיל אפס ועד זקנה הריגתם ושרפתם - לבין מלחמה וקרבות בין צבאות - שעד כמה שזה עצוב שזה מתרחש - עדיין זה אנשים חמושים שנלחמים....על חייהם - ויהיו הסיבות אשר יהיו - מנהיגות כושלת- מלחמות דת ועוד ככל שמוח אנושי ממציא במהלך ההסטוריה.