מה קורה כשהעיקרון המנחה בעיצוב מוצר הוא עוינות? בניגוד להלך המחשבה הרווח, יש מוצרים שנועדו להיות עוינים לצרכן. דוגמה עיקרית היא ספסלי רחוב, שמעוצבים כך שיהיה קשה עד בלתי אפשרי לישון עליהם, או אפילו לשבת עליהם הרבה זמן.
מגזין Popular Science מציג כמה עיצובים כאלה שאפשר למצוא בערים גדולות - ספסלים עוינים, שירותים המוארים באור כחול (המקשה על צרכני סמים למצוא את הוורידים בזרועותיהם), עמודים המתנגדים להדבקת כרזות, ועוד.
האם העיצוב העוין פותר את הבעיות אותן הוא נועד להרחיק, או רק מעביר אותן למקום אחר?
תודה לאביטל
תגובות פייסבוק
תגובה אחת על עיקרון העיצוב החדש? עוינות
אני לא יודע מי לקח ממי, אבל היה על זה פרק מצוין לא מזמן בפודקאסט הנהדר 99 percent invisible:
http://99percentinvisible.org/episode/unpleasant-design-hostile-urban-architecture/
העבד שידע איך לחיות
סטיבן גמברדלההחיים מורכבים, מבלבלים, מעמידים אותנו בפני קשיים, בוחנים את כוחותינו. ספר של...
X 7 דקות
מר לנקסטר
כריסטופר אישרוודעכשיו, סוף כל סוף, אני מוכן לכתוב על מר לַנקַסטֶר. כבר שנים...
X 6 דקות
בית חרושת לגיבורי שואה
יורם מלצרתשאלו את Chat-GPT ותקבלו כמה פרטיזנים ולוחמי מחתרות בשואה שרק תרצו. | בין...
X 4 דקות