אירוע: הייה שלום, אדם! היי שלום, אנושות!

שיחה, דיון, ויכוח מנומק – אין כמוהם לקדם את המחשבה. הדבר נכון בין שניים ולא פחות מכך במעגלים הרחבים יותר של החברה. אנחנו, ב"אלכסון" מאמינים בכך ורואים בקידום השיח מטרה חשובה.

מתוך התפיסה הזאת, אנחנו שמחים לתת חסותנו לאירוע ראשון של מיזם חדש המגיע כעת לארץ.

Intelligence² (ישראל), שהוא חלק מפעילותו של Intelligence Squared - פורום השיחות והוויכוחים המוביל בעולם.
הפורמט הייחודי של Intelligence² – ניהול וויכוחים מאתגרים באמצעות קבוצת מומחים הטוענים בעד ונגד, ובשיתוף הקהל, זוכה לפופולאריות רבה ברחבי העולם.

בין האישים שנטלו חלק בעבר בפעילות הגלובלית של Intelligence² נמנים סופרים, פילוסופים אנשי אמנות ומדע, בינהם סטיפן פריי, ריצ'רדס דוקינס, גור וידאל, תומס פרידמן, ג'ימי קארטר ועוד.

אנו סבורים כי כיום, כאשר החברה הישראלית חווה תקופה קשה של מחלוקות ופלגנות אשר גולשים לא פעם אף לוויכוחים אלימים ועימותים מרים, יש חשיבות מיוחד לשיח תרבותי ולוויכוח פתוח, נוקב ככל שיהיה, ולא פחות מכך: ענייני, מועיל ובונה.

במסגרת Intelligence² (ישראל) יעלו לדיון ציבורי שורה של שאלות ונושאים רגישים ומהותיים בתחומי חברה, כלכלה ומדע, בארץ ובעולם. האירוע הראשון בסדרה יתקיים ב-3 בינואר הקרוב, בשעה 20:00 באולם אסיא, במוזיאון תל אביב.

נושא הוויכוח הפומבי יהיה:

הייה שלום, אדם! היי שלום, אנושות!
הטכנולוגית החדשות הופכות אותנו לאנשים חסרי תועלת וחסרי משמעות

עם עלייתה של האוטומציה והאינטליגנציה המלאכותית במהלך המאה העשרים היו מי שטענו שהסוף מתקרב. ההסטוריה מלמדת כי מהפיכות תעשייתיות נתפשות, לא פעם, כאיום חברתי, אלא שהפעם, כך נראה, הופעתן של הטכנולוגיות החדשות, חלקן מייצגות יכולות גבוהות של בינה מלאכותית, נתפשות על ידי אנשים רבים כאיום של ממש.

אלון מאסק, יזם טכנולוגי עתיר מוניטין צוטט לא מכבר ב"גרדיאן" הבריטי כאומר שהבינה המלאכותית היא "איום קיומי על האדם". גם אחרים טוענים שהטכנולוגיות שאנו יוצרים יביאו בסופו של דבר להכחדת המין שלנו. מכונות ורובוטים הופכים להיות חכמים יותר, יעילים יותר וזולים יותר, ובכך, הולכים ומשתלטים על תחומים נרחבים בחיינו, ומייתרים את קיומו של האדם.

סכנות אחרות קשורות בקיומם של מאגרי מידע עצומים שחלקם הגדול מוחזק בידיהם של חברות וארגונים גדולים. מעבר לסכנה לפרטיות ולזכויות הפרט, המאגרים הללו מצויים תחת איום מתמיד של פריצות והתקפות סייבר שעשויות למוטט ארגונים וממשלות, ולשנות סדרי עולם.

מנגד יש רבים שמרגיעים. פיתוח טכנולוגיות חדשות, הם אומרים, הוא חלק מה-DNA שלנו. כבני-אנוש אנו בנויים להתפלא, להסתקרן, ולחקור. אנחנו מפתחים טכנולוגיות שיסייעו לנו ויקדמו את רווחתנו, וגם בונים כלים ומכונות שיאפשרו לנו לקדם את המחקר של סביבתנו הקרובה והרחוקה.
רשת האינטרנט היא נושאת הדגל של המהפכה התעשייתית של זמננו. היא מציעה שפע אדיר של מידע לכל המעונין, מעניקה אפשרות ביטוי לכל משתמש, ומאפשרת שיתוף והתקשרות בין פרטים וחברות.

האם הטכנולוגיות החדשות הן אכן "איום קיומי"?

FB_Post_V5

בערב הראשון של Intelligence² (ישראל) במוזיאון תל-אביב, ננסה, יחד אתכם, לבחון ולהתווכח אודות השאלה בעזרתה של קבוצה של דוברות ודוברים, בעלי שם ומוניטין, המגיעים מתחומי הספרות, הפילוסופיה, המדע והטכנולוגיה.

במהלך הוויכוח שני דוברים מצדדים באמירה המביעה עמדה מסוימת, ואילו השניים האחרים מדברים נגדה כשכל אחד מציג את טיעוניו בקצרה (כ7-9 דקות). לאחר מכן יתקיים פאנל קצר, יושמעו טיעוני סיכום ותתקיים הצבעה.

האירוע בחסות "אלכסון". להרשמה לחצו כאן.

 

מחשבה זו התפרסמה באלכסון ב על־ידי Intelligence Squared .

תגובות פייסבוק