בואו לכנס אלכסון!

ביום חמישי הבא, 19 ביוני, ב-19:30 במוזיאון תל אביב, אתם מוזמנים להשתתף בכנס שיציין שנה להולדת אלכסון -- ולתמוך כך בפעילותנו
X זמן קריאה משוער: 3 דקות

כתב העת שאתם קוראים כרגע חוגג שנה ראשונה לקיומו. זה המקום להודות קודם כל לכם, הקוראים, על נאמנותכם -- מדי שבוע מבקרים רבבות ישראלים באתר ״אלכסון״, הרבה הרבה מעל כל מה שקיווינו לו.

וזה גם המקום שלכם להודות לנו -- אלכסון נגיש בחינם לכל קוראיו, נטול פרסומות מעצבנות ונטול תוכן שיווקי. פעם בשנה אנו מבקשים מכם לתרום להמשך קיומו העצמאי של ״אלכסון״ באמצעות רכישת כרטיסים לכנס שלנו, וכך גם הפעם. ברוח זו, אפשר לרכוש כרטיס כניסה לכנס במחיר סמלי (35 ש"ח), אבל אפשר גם לקנות כרטיסים יקרים יותר,  ובכך לסייע אף יותר. הלינק לרכישה הוא כאן:

http://www.eventbrite.com/e/2014-tickets-11706956823

כנס אלכסון

מבואת מוזיאון תל אביב בעת כנס הפתיחה של ״אלכסון״, נובמבר 2013. צילום: אליצור ראובני

ועכשיו לפרטים בהרחבה:

הכנס יתקיים באולם אסיא החדש שבמוזיאון תל אביב, ביום חמישי, 19 ביוני, בשעה 19:30. הכנס יעמוד בסימן של ״ספקנות במאה ה-21״ ויבקש לשלב את עולמות התוכן של אלכסון, בין מדעים מדוייקים למדעי הרוח, בעידן הניו מדיה. כאמור, כל ההכנסות מהכנס הן תרומה להמשך קיומו העצמאי של ״אלכסון״. אלכסון נוסד ביוזמתה של עמותת "מגדלור", אשר שמה לה למטרה לעודד את יצירתם של תכני תרבות בת-זמננו בשפה העברית ולשפר את הרמה של התכנים הנגישים באינטרנט בשפה העברית.

בתוכנית הכנס, אחרי דברי פתיחה (קצרים!) שלי:

קרין נהון: "שיוויוניות או כוחניות: רשתות חברתיות במאה ה-21"

פרופ' קרין נהון הינה חוקרת, מרצה ופעילה חברתית. היא מכהנת כחברת סגל קבועה בבית הספר למידע באוניברסיטת וושינגטון ובבית הספר לממשל במרכז הבינתחומי. היא מנהלת צוות מחקר בתחום ויראליות של מידע, וחברה במעבדה למדיה חברתית באוניברסיטת וושינגטון. לאחרונה ראה אור ספר הביכורים שלה, Going Viral, העוסק בוירליות של מידע, והשפעתו על פרטים והחברה. תחום מחקרה עוסק בשאלות הקשורות לפוליטיקה ולמדיניות של מידע. לצד עבודתה האקדמית, נהון מכהנת כחברת הנהלה בתנועה לחופש המידע, הסדנא לידע ציבורי וויקימדיה.

יעקב בורק: ״מדוע אנשים נבונים עושים טעויות טיפשיות?״

יעקב בורק, מייסד "אלכסון", הוא סופר ואיש עסקים, מייסדה של קרן הון סיכון אוורגרין. מספריו: "האם שימפנזים חושבים על פרישה?" ו"רעש – קווים לדמותה של הפרעה תרבותית". הוא כיהן כיו"ר "מעלה" - עמותה שמעודדת עסקים לפעול מתוך אחריות סביבתית וחברתית - היה שותף בהקמת מיזם "עיגול לטובה", וכיהן כיו"ר "ארגון מידות", המבקש ליצור תו תקן לארגוני המגזר השלישי בישראל ופועל למדידה ודירוג של עמותות. היה בעל טור ב"דה מרקר" ופרסם מאמרים ב"הארץ".

נורית בובליל: "פשע לא לדעת - מחשבות על זיהוי פלילי”

ד״ר נורית בובליל היא מומחית לזיהוי DNA ושימשה כאחראית מרכז הזיהוי לאלמונים ונעדרים. כמו כן, הייתה אחראית על תחום אבטחת האיכות במעבדה לביולוגיה משפטית, במרכז הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר. ד"ר בובליל מרכזת קורסים לגמול השתלמות, מרצה מן החוץ בתוכנית רוטשילד-ויצמן במכון ויצמן למדע ומרצה מנוסה בתחום הזיהוי הפלילי. הרצאותיה בוחנות את הקשר בין החקירה הפלילית, המדעים המשמשים לפענוח הפשע, ודפוסי המחשבה המעורבים בתהליכים אלה.

ליאור מנור: ״איך לגלות מירבצי זהב בכח המחשבה, ורמאויות נוספות״

ליאור מנור הוא קוסם, אמן טלפתיה, מנטליסט, מנחה כנסים ומרצה כבר למעלה מ-25 שנה בארץ ובעולם. יש לו תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב מאוניברסיטת ת"א. כחלק מעבודתו המגוונת המציא מנור סוג חדש של קסמים ייחודיים – קסמים אינטלקטואליים. מנור אינו מאמין שקיימים כוחות על-טבעיים, והמופע שלו חושף בפני הקהל את כוחו האדיר של המוח לתעתע בנו. מנור זכה במספר פרסים, בהם פרס "מופע הטלפתיה הטוב בעולם" (2001) ופרס "היצירתיות" (2009) מטעם איגוד הטלפתיה העולמי.

אז להתראות ביום חמישי הבא, במוזיאון תל אביב!

***

מנהלת ארגון והפקה: יעל טישלר. מעצב: נדב ברקן. יחסי ציבור: אלה איתן. צוות אלכסון - רכזת מערכת: דניאל זילברברג. מעצב: אברהם קורנפלד. מתרגם הבית: תומר בן אהרון. תודה מיוחדת למוזיאון תל אביב ולנותני החסות שלנו, חברות ״פורסט״ ו״לקסוס ישראל״.

 לרכישת כרטיס 

מחשבה זו התפרסמה באלכסון ב
§ מחשבה |
- דימוי שערהלוגו של ״אלכסון״. עיצוב: אברהם קורנפלד

תגובות פייסבוק

3 תגובות על בואו לכנס אלכסון!

02
רלי

פספוס ומציאה בו - לגמרי במקרה היתי אתמול במוזיאון, לא יכולנו כבר להכנס לכנס אבל לפחות גיליתי את אלכסון. האם הכנס הוא שנתי או צפוי להיות תכוף יותר?