זהו את הכוכב

אם יראו לכם תמונה של כוכב לכת, האם תוכלו לזהות אותו מבין שמונת כוכבי הלכת של מערכת השמש? בחנו את עצמכם
X זמן קריאה משוער: 2 דקות

"לעולם אל תגיד שהעולם חייב לך משהו. העולם לא חייב לך כלום, הוא היה פה לפניך" – מרק טוויין

אתם לא חדשים בעולם הזה, כבר ראיתם כמה וכמה דברים בחייכם, ולמדתם המון דברים על העולם שבו אנו חיים, על מערכת השמש ועל היקום. אבל עד כמה אתם באמת מכירים את מערכת השמש?

הפלאנטות במערכת השמש, באדיבות נאס״א

כוכבי הלכת במערכת השמש, באדיבות נאס״א

אלה שמונת כוכבי הלכת במערכת השמש שלנו. ארבעת כוכבי הלכת הסלעיים של פנים מערכת השמש: כוכב חמה, נוגה, כדור הארץ ומאדים; וארבעת ענקי הגזים: צדק, שבתאי, אורנוס ונפטון. באמצעות אינספור טלסקופים, ארציים וחלליים, כמו גם באמצעות גשושיות בין כוכביות דוגמת קסיני, מסנג'ר, גשושיות המשימות למאדים, וכמובן, הווויאג'ר, הצלחנו לצלם כמה וכמה תמונות מדהימות של כל אחד מהעולמות הללו.

אבל השאלה שלנו להיום היא האם תוכלו לזהות אותם בתמונות? לפניכם שמונה תמונות מסודרות בסדר אקראי, בכל אחת חלק של אחד משמונת כוכבי הלכת. הצבעים בתמונות נאמנים למציאות ככל האפשר, בין אם היו כך בתמונה המקורית או שנעשה עיבוד תמונה כדי לשחזר אותם. בואו נתחיל, ונראה אם תוכלו להתאים את כל שמונה התמונות לשמונת כוכבי הלכת!
1.
mystery image 1
2.
mistery image 2
3.
mistery image 3
4.
mistery image 4
5.
mistery image 5
6.
mistery image 6
7.
mistery image 7
8.
mistery image 8

ועכשיו, לתשובות!
1. פני נפטון, בתמונה מהוויאג'ר 2, שעתיים לפני הגעתה לנקודה הקרובה ביותר לנפטון, 1989.
2. מכתש ויקטוריה, על המאדים, כפי שצולם ע"י הרובר אופרטוניטי. הצבע בתמונה לא לגמרי אמיתי, אם כי הוא הרבה יותר נאמן למציאות מבתמונות המפורסמות של המכתש הזה שאפשר למצוא בגוגל.
3. כדור הארץ, מדבר נמיביה. המדבר ההררי הזה נבחר במיוחד בשל המאפיינים ה"חוצניים" של השטח.
4. חיתוך מתוך תמונה של סערה מדהימה על כוכב שבתאי, שנמשכה כ-200 יום, מדצמבר 2010 ועד אוגוסט 2011. צולם ע"י הגשושית קסיני.
5. אחד משבעת ההרים הגבוהים בנוגה – ספס מונס (Sapas Mons). צולם על ידי החללית מגלן. שיניתי את הצבעים מעט כדי להיפטר מהצבע האדום שהוא תוצר לוואי של עיבוד התמונה של מגלן.
6. הפנים נטולי האטמוספרה של כוכב חמה. צולם ע"י הגשושית מסנג'ר. פני השטח הירחיים למראה מסגירים את התשובה. בתמונה מכתש קויפר (Kuiper).
7. מראה לא-טיפוסי של צדק, שצולם ע"י הגשושית קסיני כשזאת עשתה את דרכה מעל לקוטב הצפוני של הכוכב, מה שמסביר את המראה הלא-טיפוסי. קסיני גם הסריטה את הקוטב הצפוני של צדק, אתם יכולים לצפות באחד מהסרטים האלה כאן.
8. סרטון טיים-לאפס של טבעות אוראנוס. צולם ע"י וויאג'ר 2 ב-1986. בסרטון אפשר להבחין ב-11 הטבעות שמרכיבות את מבנה הטבעות של אוראנוס. לא רע בכלל!

המחשבה המקורית הופיעה באתר Medium ומפורבמת באלכסון באישור הכותב. כל התמונות באדיבות נאס״א. 

מחשבה זו התפרסמה באלכסון ב על־ידי אית'ן סיגל, Medium.

תגובות פייסבוק