להעיר עיירת רפאים

בשנת 2015, כשאיילין מוזה (Eileen Muza) רכשה את עיירת הרפאים סיסקו, במדינת יוטה, היה לה חזון ברור: היא תפיח במקום הנטוש, הריק מאדם הזה, חיים חדשים. לשם כך היא החלה לשפץ את העיירה, תוך שימוש בחומרים קיימים שנוצלו מחדש, והכריזה על מילגה לאמנים שיהיו מוכנים לשהות במקום חודש שלם, אף שאין בו כ-ל-ו-ם.

סיסקו, שמוזה מכנה אותה ״בית האמיצים״ הייתה עיירה קטנה שחייתה לצד פסי הרכבת, בשלהי המאה ה-19, וננטשה לחלוטין כשלא הרחק ממנה נבנה כביש ראשי. עם השנים, היא הפכה לאתר צילומים ואף כיכבה בסרטים (למשל, ״תלמה ולואיז״). מוזה גייסה לעזרתה את אחיותיה, מרגרט ורנה, ולאחרונה הן בחרו את האמנית הראשונה שהשתכנה במקום - המרוחק 45 דקות נסיעה מעיירות שכנות (ואין בו, כמובן, תחנת דלק, חנות או אפילו מים זורמים וחשמל).

האמנית, טיפני סנט באני (Tiffany St. Bunny) עוסקת, על פי הגדרתה, ב״שיבוש וניפוץ סמלי גבריות ופטריארכיה, וגניבה תרבותית״. את החודש שלה בעיירה סיסקו, בתוכנית Home of the Brave, היא בילתה בצילום של חברים בקהילה קווירית וטרנסית של חובבי טנדרים, רכבי שטח ומיני-ואנים. לסנט באני יש חשבון אינסטגרם המוקדש כולו ליחסים בין מכונית כאלה למיניות ולהגדרה עצמית. המצולמים עלו לרגל לסיסקו, כדי להצטלם בשטח, כחלק מן התרומה שלהם להחיאת המקום. התערוכה המלאה כאן.

זיקוק זה התפרסם באלכסון ב

תגובות פייסבוק