האדם מחפש משמעות. בטבע.

בחיפוש אחר המקום שבו בני אדם עשויים לשוב ולהשתלב בטבע, האמניות הפיניות-נורווגיות ריטה איקונן (Riitta Ikonen) וקרולינה יורת (Karoline Hjorth) מצלמות קשישים מכל העולם, לבדם, בטבע, כשהם לבושים או מאופרים באופן שמאפשר להם להיטמע לגמרי בנוף.

השתיים החלו לצלם את הסדרה שהן מכנות Eyes as Big as Plates כבר ב-2011, אז חשבו לבסס את הדמויות המצולמות על דמויות מן הפולקלור הנורדי. אלא שהפרויקט זכה להדים גדולים מכפי שצפו, והן מצאו את עצמן מצלמות קשישות וקשישים גם בבריטניה, איסלנד, ניו זילנד, דרום קוריאה, צ׳כיה, יפן, סנגל ועוד ועוד. רשימת המצלומים והמסייעים כוללת: דייגים, חוואים, זמרי אופרה, שרברבים, עקרות בית, אמנים זואולוגים וגם צנחן בן תשעים.

כל המצולמים לובשים או חובשים פסלים שהם יצרו ביחד עם צמד האמניות - פסלים עשויים חמר, עץ, קש, אבנים, חול וחלקי צמחים. כל צילום כזה, כמובן, מספר את סיפורם של המצולמים ואת הקשר שהם חשים לנוף שבו צולמו. לדבריהן, היצירה המוגמרת מעודדת את הצופים לגלות גם את האוכלוסיה המבוגרת, שברוב החברות נדחקת לשוליים. בימים אלה עומד לראות אור ספר שני של צילומים כאלה, והוא מוצע למכירה באתר שלהן.

 

 

זיקוק זה התפרסם באלכסון ב

תגובות פייסבוק