אפליקציה להחלפת אנדרטאות

על פעילותם של ארגוני המחאה השונים במהלך שנת 2020ֿ, בארצות הברית ישנן עדיין למעלה מ-1400 אנדרטאות לאישים ששמם ופועלם נכרך בגזענות, עבדות ודיכוי, ויותר מ-700 מאלה הם פסלים. קבוצת האקטיביסטים Movers & Shakers, הפועלת להסרת אנדרטאות כאלה, עושה זאת גם באמצעים טכנולוגיים, ועתה גם בעזרת אפליקציית AR (מציאות רבודה), המחליפה פסלים ראויים לגינוי בפסלים של דמויות הראויות לשמש מודל לחיקוי.

האפליקציה  Kinfolk תחל לפעול בשבוע הבא (ב-24 בפברואר) והיא נועדה לשמש קיצור דרך: במקום לחכות לאישורי הרשויות לסילוק פסלים פוגעניים והחלפתם באחרים, משתמשים יוכלו לעשות זאת בקליק, בתוך מציאות חלופית שייצרו בעצמם. המטרה היא כמובן לעורר מודעות, ללמד על אודות נשים וגברים שנדחקו לשוליים או נמחקו לגמרי מהשיח הציבורי, ולפעול ברבדים שונים להנכחת ההיסטוריה השחורה, היסטוריה של הקהילה הלהט״בית, נשים שנמחקו מן ההיסטוריה ותולדותיהן של קהילות מיעוטים אחרות שסבלו מקיפוח ואלימות בארה״ב.

האפליקציה מצטרפת לאפליקציה קודמת של אותה קבוצת אקטיביסטים, שאפשרה למשתמשים להצביע באמצעות הטלפון על מפת העיר ניו יורק ולקבל מיד מידע בטקסט ותמונה על אירועים חשובים בהיסטוריה השחורה שהתרחשו במקום.

בתמונה הראשית: מנהיג מרד העבדים בהאיטי, פרנסואה-דומיניק טוסן לוברטיר, מחליף את קולומובס בכיכר שבמנהטן.

 

 

 

זיקוק זה התפרסם באלכסון ב

תגובות פייסבוק