עיקרון העיצוב החדש? עוינות

מה קורה כשהעיקרון המנחה בעיצוב מוצר הוא עוינות? בניגוד להלך המחשבה הרווח, יש מוצרים שנועדו להיות עוינים לצרכן. דוגמה עיקרית היא ספסלי רחוב, שמעוצבים כך שיהיה קשה עד בלתי אפשרי לישון עליהם, או אפילו לשבת עליהם הרבה זמן.

מגזין Popular Science מציג כמה עיצובים כאלה שאפשר למצוא בערים גדולות - ספסלים עוינים, שירותים המוארים באור כחול (המקשה על צרכני סמים למצוא את הוורידים בזרועותיהם), עמודים המתנגדים להדבקת כרזות, ועוד.

האם העיצוב העוין פותר את הבעיות אותן הוא נועד להרחיק, או רק מעביר אותן למקום אחר?

לכתבה המלאה

תודה לאביטל

זיקוק זה התפרסם באלכסון ב

תגובות פייסבוק

תגובה אחת על עיקרון העיצוב החדש? עוינות