
קורה שלתמרוקים ומוצרי קוסמטיקה יש שמות משעשעים ממש. כשדיים עדנה האוסטרלית נבחרה להיות פרזנטרית של חברת קוסמטיקה, הליין שלה כלל מוצרים כמו Kanga Rouge או Coral Polyp וגם Possum Nose Pink ואפילו Varicose Violet בהתאם לאופיה של הגברת. אבל לרוב השמות מרעישים פחות ואם מתבוננים בהם היטב, מגלים את ההטיות הרווחות בעולם היופי.
אנשי The Pudding שאינם מכזיבים אף פעם, בחנו את האופן שבו חברות קוסטמטיקה ממספרות ומעניקות שמות ליותר מ-6800 גוונים של תכשירי איפור מסוג ״פאונדיישן״, ניתחו את הנתונים והגיעו למסקנות, במצגת האינטראקטיבית The Naked Truth.
אילו גוונים נחשבים ״גוון עור טבעי״ או ״עירום״? איזה מהם נבחרים להיות מוצגים בעמוד הראשון באתר המכירות ולאילו ניתן להגיע רק אם לוחצים על ״מוצרים נוספים״? כמה גווני עור כהים זוכים לשמות של מאכלים ומשקאות? ואיזה?
המצגת כוללת גם קישורים למאמרים על הטיות תרבותיות שונות המתבטאות ביחס שלנו לגווני עור בהירים וכהים. אל תשכחו להקליק.
תגובות פייסבוק
יוסטון, יש לנו בעיה
שרה סקולסבשנים האחרונות החלו גופים שונים לשלוח מסרים לחלל בתקווה שחייזרים ימצאו אותם....
X רבע שעה
הנשים המושתקות
נינה חרושצ'ובהכלת פרס נובל סבטלנה אלכסייביץ' משמשת כ"עדה לעדות שקולן כמעט ואינו נשמע"...
X 11 דקות
רגיעה בשקל תשעים
סאהאניקה ראטניאקההאם המיינדפולנס נקי משיפוטים ערכיים? או שמא התחום מניח הנחות עלינו ועל...
X 12 דקות