היא אומרת, קצת יותר

הנה בשורה טובה: הדיווח התקשורתי על נשים בתעשיות היצירתיות השונות (מאופנה ומשחק ועד ספרות, טכנולוגיה וגיימינג) השתנה לטובה בשנים האחרונות. בבריטניה.

גוף המחקר העצמאי הבריטי PEC, האוסף מידע כדי לספק נתונים והמלצות לקובעי מדיניות, עקב אחר ייצוגי נשים ב״גארדיאן״ הוותיק והנכבד. תוצאות המחקר, המתפרסמות במצגת תחת הכותרת She Said More מצביעות על עלייה ניכרת במרחב שהעיתון מקצה לנשים, לדעותיהן ולמעשיהן בתחומי היצירה השונים. ד״ר קת׳ סלימן (Cath Sleeman), שעמדה בראש המחקר, מציינת כי נקודת ההתחלה של סיקור הנשים בעיתון הייתה נמוכה להחריד, לעומת סיקורם של גברים, אבל העלייה, שנצפתה בחמש השנים האחרונות, מעוררת אופטימיות.

במסגרת המחקר, סלימן בדקה את מספר הפעמים שבהם מופיע במדורי העיתון הביטוי She said, לעומת He said, וכן את הנפח שהקצה העיתון להתבטאויות של נשים במדורים השונים. לא מפתיע לגלות שהמדור היחיד שבו נשים מוזכרות יותר מגברים (וגם מדברות בו יותר) הוא מדור האופנה, אבל עלייה מרשימה (מ-7% ל-16%) נרשמה אפילו בכתבות שעוסקות בגיימינג. אחת הסעיפים המעניינים במחקר בוחן איזה פועל נוטה להופיע יותר במשפטים העוסקים בנשים לעומת באלה העוסקים בגברים. אכן כן... היא - צוחקת, מחייכת, מצחקקת, מהנהנת, בוכה, צועקת נוחרת בבוז או ממלמלת, בעוד הוא - עושה, יוצר, גילה, המציא, סבור, טוען, מוכר ומפתח.

הנתונים כולם, פרושים במצגת בהירה ומרתקת, כאן.

 

 

 

זיקוק זה התפרסם באלכסון ב

תגובות פייסבוק