הסיפור האמיתי לגמרי על האנשים שהשתלטו על לוויין של נאס"א מתוך סניף נטוש של מקדונלד'ס

לוויין של NASA, שהוזנק בסוף שנות השבעים והפסיק מזמן את פעילותו, חזר לאחרונה לחיים בזכות צוות אזרחי ועצמאי שפועל מתוך סניף מקדונלד'ס נטוש בקליפורניה.

עד כמה שהסיפור הזה נשמע כמו תסריט של בי-מובי זול, הוא אמיתי לגמרי ומתרחש ממש עכשיו. אפשר לעקוב בזמן אמת אחרי מסלול הלוויין והנתונים שהוא מספק.

ISEE-3 הוא לוויין של NASA ששוגר לחלל ב-1978. אחרי שמילא את משימותיו הוא ננטש והוחלף בדגמים חדשים יותר, אך כמו כל גורם שמימי הוא המשיך לחוג במסלולו, שלאחרונה הביא אותו שוב סמוך לכדור הארץ.

קית' קאווינג, עובד לשעבר בסוכנות החלל, החליט לא לעבור על כך בשתיקה. אולי בהשראת קומיקס הרשת XKCD שהתייחס לשיבתו של הלוויין, גייס קאווינג צוות ו-160 אלף דולר באתר מימון המונים, ובעזרתם רכש ב-eBay את הציוד המיושן שיכול לתקשר עם הלוויין בעודו בטווח קליטה. בסוף מאי הם הצליחו להשתלט מרחוק על הלוויין.

הצוות, שחיפש מפקדה לעבוד ממנה, פלש לאחרונה לסניף נטוש של מקדונל'ס במאונטיין וויו והפך אותו למרכז הבקרה שלו, המכונה כעת McMoon's. משם מתקשר הצוות עם הלוויין, אוסף מידע ושולח אותו למשימות.

זהו כעת הלוויין היחיד (ביקום!) ששייך לציבור.

הצוות החדש, בראשות קית' קאווינג, מחוץ ל"מפקדה" החדשה

הצוות החדש, בראשות קית' קאווינג, מחוץ ל"מפקדה" החדשה

עד שייצא מטווח קליטה, הלוויין אוגר נתוני מזג אוויר וקרינה, ומשתף אותם כמעט מיידית עם הציבור - בניגוד לנתונים שנאספים ב-NASA, אשר מתפרסמים אחרי חודשים רבים. NASA נתנו לפרויקט הסכמה שבעל פה, 

גוגל נרתמו גם הם לפרויקט, והקימו את האתר המרתק A spacecraft for all - שמציע נתונים מהלוויין בזמן אמת, מעקב גרפי יפהפה אחר מיקומו העכשווי, וגם אחר מסלולו בחלל וההיסטוריה שלו עד כה.

צאו לחלל עם הלוויין:
עקבו אחרי הלוויין בזמן אמת
קראו את הסיפור המלא ב-Betabeat
בלוג עדכונים שוטפים על ISEE-3

זיקוק זה התפרסם באלכסון ב

תגובות פייסבוק