מהגרים למופת

האמנית הניו יורקית סינדי טרין עוסקת כבר שנים ארוכות בצילום תיעודי של מה שהיא מכנה ״צדק חברתי״. היא מצלמת אקטיביסטים, פעולות מחאה וקהילות החיות בשוליים. טרין, אמריקאית-ויאטנמית במוצאה, הציגה לפני כחמש שנים תערוכה שעוררה הדים רבים, תחת הכותרת Model Minority Realityֿ - תערוכה שהוקדשה לצילומים של יוצאי דרום מזרח אסיה באמריקה, הנחשבים למהגרים למופת, כאלה השמים דגש על השכלה גבוהה של הדור הצעיר ומנהלים את חייהם בקהילות מסוגרות, שקטות ועמלניות. טרין צילמה את המציאות, שבה מרבית המהגרים הללו מתפרנסים בארה״ב ממלאכות פשוטות, בשכר זעום, ותוך ניצול של קמצוץ בלבד מהכשרתם ויכולותיהם.

בימים אלה טרין מציגה תערוכה נוספת, No Boundaries, שצולמה הפעם בשכונות המכונות ״צ׳יינה טאון״ בערים שונות בעולם: ניו יורק, פריז, מונטריאול, בנקוק וסן פרנציסקו. בניגוד לצילומים ההם, בשחור ולבן, הפעם טרין מצלמת בצבע והצילומים שלה הרבה יותר אופטימיים, אבל היא מדגישה כי התערוכה נועדה ללמד את העולם המערבי שהשכונות הנושאות את השם ״צ׳יינה טאון״ אינן תמיד סיניות, ויש בהן מהגרים ממדינות אסיה השונות, וכי השם הכללי הזה, וגם התיחום בגבולות מוגדרים שבתוכם הצטופפה אוכלוסיית המהגרים, נבע ברובו מגזענות ויחס חשדני לזרים.

צילומים נוספים באינסטגרם של טרין.

זיקוק זה התפרסם באלכסון ב


תגובות פייסבוק