מסע נוסטלגי: שקיות ישראליות משנות ה-80' וה-90'

מעצבים רבים שואבים השראה מפריטי עיצוב של פעם, בין אם מדובר ביצירות המופת של הרנסנס או אופנת הרחוב העירונית של שנות השבעים. אברהם קורנפלד (שבין היתר עיצב את אתר אלכסון ואת הגופן שלו) מצא השראה בפריטי עיצוב שבדרך כלל מושלכים לפח - שקיות ניילון.

בשבוע שעבר הוא מצא ברחוב אוסף של שקיות ניילון מחנויות תל אביביות (בעיקר) משנות השמונים והתשעים. רבים מכם ימצאו את עצמם מזהים שקיות רבות כאן, ועבור רבים מהקוראים מדובר במסע נוסטלגי רציני. העיצוב הישראלי של אותן שנים עשה מאז סיבוב שלם, ובעוד חלק מהשקיות כאן נראות כמו פריט מיושן ומביך, מחלק מהן אפשר למתוח קו ישר לכמה מהעבודות העדכניות ביותר של 2016.

אברהם מספר:

"את אוסף השקיות מצאתי ממש במקרה. עברתי ברחוב צדדי באיזור כיכר־רבין ופתאום עמד מולי על המדרכה ארגז קרטון מסתורי שקרץ אלי לגשת אליו. כשפתחתי אותו נשפכו החוצה מאות שקיות צבעוניות ומבריקות. כנראה שמישהו מהבנין הסמוך החליט לוותר על האוסף ולפנות מקום בבוידעם לטובת ארגזים אחרים שהיו חשובים יותר עבורו. העמסתי את התיק שלי בשקיות המוצלחות ביותר שמצאתי. בהמשך היום פרסתי את האוצר וצילמתי. לבסוף החלטתי שאין לי מה לעשות עם השקיות עצמן אז החזרתי את (רוב) השקיות לארגז ברחוב כדי שאולי גם מישהו אחר יוכל להנות מהן."

לגלריה המלאה

 

זיקוק זה התפרסם באלכסון ב

תגובות פייסבוק