פילוסוף, שתי סופרות ומשורר

 

202 שנה אחרי שמרי שלי כתבה את ספרה המפורסם ״פרנקנשטיין״, חברו חוקרי ספרות מבריטניה ומארה״ב ליצירת תערוכה מקוונת המוקדשת למשפחתה המורחבת של הסופרת. בתערוכה, השופעת מידע ומוצגים ארכיוניים, נכללות יצירותיהם של הוריה - הפילוסוף ויליאם גודווין והסופרת הפמיניסטית החלוצית מרי וולסטונקראפט, וכן שיריו של בעלה, המשורר פרסי ביש שלי.

התערוכה, Shelley’s Ghost משלבת חומרים שנמצאו בספריה הבודליאנית באוקספורד וכאלה השוכנים בספרייה הציבורית של ניו יורק והיא מאפשרת היכרות מעמיקה עם סיפורי חייהם הדרמטיים מאוד, וגם עם היצירות שהשפיעו עמוקות על השיח האינטלקטואלי בארצם. למתעניינים: אוצרי התערוכה הכריזו על תחרות סרטונים שיוקדשו להשפעה מרחיקת הלכת של כתביהם של בני המשפחה, והאופן שבו השפעה זו באה לידי ביטוי כיום. תמצאו את ההוראות להשתתפות בתחרות כאן. 

אחד המוצגים המרהיבים בתערוכה הוא כתב היד של ״פרנקנשטיין״, הכולל הערות רבות של מרי שלי, שחלקן יושמו בנוסח הסופי ואחרות פותחות חלון זעיר להתחבטויותיה הספרותיות. בתערוכה מוצגים גם רישומים וציורי דיוקנאות רבים. את כתבי היד אפשר לקרוא או לשמוע, והם מלווים גם בהצעות לפעילות לימודית.

בתמונה הראשית: דיוקן של מרי שלי, מאוסף הספרייה הבודליאנית, אוקספורד.

זיקוק זה התפרסם באלכסון ב

תגובות פייסבוק