איך לזהות שקרים והטעיות, ולנצח בוויכוחים - קורס מזורז

עלייתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה״ב סימנה הרבה מאוד מגמות, אבל אחת המרכזיות שבהן היא התפוררותה של החשיבה הביקורתית. טראמפ הפיץ ועודד שמועות, שקרים וחצי אמיתות, והציג את כל אלה כעובדות. הוא לא המציא את הטריק הזה, הוא רק רכב על הגל.

אם אתם מתקשים לברור את המוץ מן התבן התקשורתי, או רוצים להתווכח עם חברים (או זרים מוחלטים בפייסבוק) בצורה נבונה ומשכנעת יותר, או אם פשוט מתחשק לכם להתאמן בחשיבה ביקורתית, הנה קורס מזורז ונוח: 32 סרטונים קצרים שילמדו אתכם חשיבה ביקורתית.

היוזמה מגיעה מ-Wireless philosophy, יוזמה משותפת של סטודנטים באוניברסיטת ייל ואוניברסיטת נורת׳רן אילינוי, והיא מסבירה בעזרת דוגמאות פשוטות ויומיומיות איך להבחין בין נימוקים חלשים, חזקים או מטעים, איך לברר את מוצקות האמונות שלכם, ואיך לפרק טיעונים של אחרים ולחשוף את הבעייתיות שבהם.

צפו כאן בסרטון הראשון, ורוצו משם על כל הסדרה:

 

זיקוק זה התפרסם באלכסון ב

תגובות פייסבוק

2 תגובות על איך לזהות שקרים והטעיות, ולנצח בוויכוחים - קורס מזורז

לא רוצה להתחיל כאן דיון פוליטי, אבל לדעתי התמוטטות החשיבה הביקורתית היא ביסודה תופעה בה לוקה השמאל בארה"ב וממנו היא צמחה. היא נספח של תרבות ה-P.C, תוצאה של העדפת רגשות על פני עובדות, האיסור להעביר ביקורת על הקורבן, בניית חללים בטוחים ופיתוח מושגים כגון אזהרות-טריגר ומיקרו-אגרסיות.
זה מאוד נחמד שיש ליצן עילג בצבע כתום להצמיד אליו את כל הרעות החולות האלו. אבל עצם זה שזורקים את הכל על טראמפ ועל האמריקה החדשה שאיכשהו נוסדה מאז שעלה לנשיאות רק מוכיח את הנקודה הזו לגבי התסמונת של השמאל.