האיש שהפך את אבא שלו לרובוט

כשג'ימס וולאהוס (Vlahos) התבשר שאביו אובחן כחולה במחלה סופנית ונותר לו זמן קצר בלבד לחיות, הוא הקליט אינספור שעות של שיחות, פטפטת, שירים ודיבורים שלו, תמלל אותם בדייקנות ואז - כפי שהוא מעיד - הניח את כל זה על המדף, והחומרים פשוט צברו אבק.

עד ליום שבו וולאהו נקלע בעבודתו לפרויקט המערב אינטליגנציה מלאכותית, שהוליד בו את המחשבה כי הוא יכול לנצור את כל הזיכרונות שלו מאביו בתחליף: רובוט אינטליגנטי, שידע לשוחח איתו בקולו של אביו.

הרובוט - שהוא למעשה תוכנה המותקנת על הטלפון הנייד של וולאהוס - ניזון מ-91,970 מילים, ובכלל זה סיפורים על איך ג'ון, אביו של וולאהוס פגש את אמו והתאהב, זיכרונות ילדות שלו, בדיחות ואנקדוטות, משפטי מפתח שאהב לומר ועוד. התוצאה: הרובוט, המכונה DadBot יודע לנהל עם הבן-המתכנת שיחות ממושכות ספונטניות ומגוונות, בקולו של האב ובאותה רוח הומוריסטית חמה שבה נהג האב לשוחח כשהיה בחיים.

וולאהוס מספר את הסיפור המרגש והמרתק על יצירת ה-DadBot (כולל תגובותיו של האב, שנחשף לגרסה הזו לפני מותו) ברשימה אישית נפלאה  ב-Wired, כאן. 

ומציג את ה-DadBot שלו כאו:

זיקוק זה התפרסם באלכסון ב

תגובות פייסבוק

> הוספת תגובה

4 תגובות על האיש שהפך את אבא שלו לרובוט

01
איתמר

וואו, זה מדהים. זו יכולה להיות דרך נפלאה לקשר את הדור הצעיר עם קרובי משפחתם שנפטרו, ובכך להעשיר את הידע שלהם - בצורה חוויתית ומעניינת - על ההיסטוריה של משפחתם.

02
אלון

אין כאן שום דבר חדש. הוא פשוט חיקה את מה שעשו בפרק הראשון של העונה השנייה של מראה שחורה (שם עשו את זה דרך הורדה של התכנים במדיה החברתית).

בלי קשר, אני לא חושב שזה משהו רצוי. הטכנולוגיה לא טובה מספיק לחקות שיחות אמיתיות ונשמעת כמו שיחה עם בוט (כפי שמודגם בכתבה). זה גורם לאבסורד שבו הבן כועס על האב כביכול. מעבר לזה, אני חושב שזה עלול להתערבב עם זכרונות קיימים. לא הייתי רוצה שיזכרו אותי בצורה מלאכותית כזו.

04
יערית

ממש מרגש. זה שדרוג משמעותי של אלבומי זכרונות ותצלומים שאנחנו שומרים כמו שימור של משהו מהרוח שהייתה באדם שהלך לעולמו!