לפני שנתיים, צוות האתר The Pudding, העלה לרשת מצגת נפלאה, המנתחת דיאלוגים בקולנוע.
האנה אנדרסון ומאט דניאלס ניתחו 2000 תסריטים, על פי מגדר וגיל - הם הקדישו עמודה מיוחדת לסרטי דיסני, בדקו בכמה תסריטים יש לנשים תפקיד ראשי, מי מזדקן טוב יותר בהוליווד (גברים, גברים,כמובן) וגילו, בין השאר, שגם סרטים העוברים את מבחן בצ'דל דוחקים את הנשים לאותן פינות מוכרות ולא חביבות.
אבל, כמו שכותבים אנשי הפודינג בהקדמה למצגת החדשה שלהם, "המצגת ההיא הייתה כולה מילים" - ולכן הם חוזרים עתה ובוחנים 2000 תסריטים, ודולים מתוכם את הוראות הבימוי.
מניתוח הנתונים עולה תמונה מוזרה. בכל כך הרבה מקרים מתבקשות שחקניות "לצחקק בעיניים חולמניות", "להתכרבל", "ליבב", "לצווח באימה" או "לחבק", ולעומתן שחקנים מצווים "להבין", "לשעוט", "להרוג", "לצרוח", "לקשור". גברים אמורים לפעול, נשים אמורות להגיב.
כל הנתונים, המקורות, הבדלים בין הוראות של במאים ובמאיות ומידע נוסף כאן.
ואם את בסביבה, נברו עמוק יותר בפודינג - שהוא אתר המצליח להבהיר מושגים ורעיונות באמצעים גראפיים ולהפוך נושאים חברתיים, כלכליים ופוליטיים סבוכים לשקופים.
האיור הראשי: מתוך האתר של אחת מיוצרות הפרויקט, אמבר תומאס.
תגובות פייסבוק
אהבה מרובת משתנים
אהרון בן-זאבהאהבה הרומנטית מאופיינת בצורך בבלעדיות יותר מרגשות אחרים. האפשרות שאהבה שכזו תתחלק...
X 18 דקות
היסטוריה צהובה
אלכסנדרה סמואלהידיעות השקריות באינטרנט אינן דבר חדש. הניסיון מראה שיש דרכים להילחם...
X 9 דקות
ימי המכונות
אין כמעט פרק שאינו ראוי להמלצה (חמה) בפודקאסט המצוין של הגארדיאן הבריטי The Audio Long Read, אבל הפרק הזה - A day in the life of (almost) every vending machine in the world - הוא שילוב נהדר של סיפור מרתק, משעשע, מפתיע, עם הרבה מאוד תובנות פסיכולוגיות וכלכליות ואפילו מידה של עתידנות חכמה.
״יום בחייה של (כמעט) כל מכונת ממכר אוטומטית בעולם״ מספר את ההיסטוריה של המכונות הללו (שחולקות איתנו חללים ציבוריים כבר יותר ממאה שנה) החל ברעיון שקסם לרבים - האפשרות שלכם להרוויח כסף בזמן שאתם ממשיכים לישון, הולכים לבריכה או יושבים בבית קפה והמכונה עושה את העבודה במקומכם, דרך מיני תחנות בחייהן של מכונות כאלה, ועד לאופן שבו היפנים התאהבו בהן והחלו לבנות מכונות לכל דבר, ממכונות שמציעות צדפות טריות ועד כרטיסי טיסה ליעדים שאינם ידועים מראש. בדרך ישנם גם סיפורונים על האופן שבו המעבר למכירה בכרטיסי אשראי בלבד מסייעת לאיסוף מידע (ביג-דאטה), סיפורים על תקלות, המצאות, כעסים והפתעות.