המגדל בשמיים - הראש בעננים

גורדי השחקים האלה לא דומים למגדלי הענק שאתם מכירים מניו יורק או דובאי. כל אחד מהם מנסה ליישם רעיון חברתי כלכלי שעשוי לשנות לחלוטין את הסביבה שבה ייבנה. אלה גורדי השחקים זוכי תחרות 2017 של מגזין האדריכלות eVolo . כתב העת מקדם גישה אוונגרדית לאדריכלות, ובכל שנה מעניק פרסים למבנים המעידים של דמיון וחשיבה פורצי גבולות.

ההרשמה לתחרות 2018 בעיצומה, כאן. 

במקום הראשון זכה השנה הבניין הזה, שנועד להיבנות במזרח אפריקה, בשטחים חקלאיים, ולשמש בו זמנית חוות ענק לגידול יבולים (ואפילו מטעים) ומגורים לעובדים, וכך לשתף את האזורים העניים ביותר ביבשת במהפכה הירוקה. המבנה עשוי יחידות מודולריות, ואמור לשמש גם כמרכז לימודים והשכלה לאותם חקלאים, וניתן לפרק אותו ולשנע. הקליקו כאן לתוכניות הבנייה המפורטות. (עיצוב של: Pawel Lipiński, Mateusz Frankowski מפולין).

במקום השני זכה המבנה הזה, החוזה כי בשנת 2025 שני שליש מאוכלוסיית העולם תחיה במגה-ערים שאוכלוסייתן תעלה על עשרה מיליון איש. הוא מנסה לשלב בתי חרושת זעירים בתוך העיר, בבניין שנועד לספוג את פליטת חד תחמוצת הפחמן מהתעשייה ולנצל אותה לצרכים ירוקים. העיצוב והתכנון הם של: Tianshu Liu, Linshen Xie מארה"ב.

ובמקום השלישי: מבנה מגורים מורכב שנועד להיבנות באחת מערי החוף של ספרד, אלה שתעשיית התיירות הגדילה את אוכלוסייתן בשנים האחרונות במאות אחוזים, והוא נועד לספק פתרונות דיור לאוכלוסייה המצטופפת, מבלי להרוס את תוואי הקרקע ולהפקיר את שטחי הפארקים בידי יזמי נדל"ן. העיצוב של Javier López-Menchero Ortiz de Salazar מספרד. 

 

בתמונה הראשית: בית המפל, גרסת סין 2017, עיצוב של: Chen Cao

זיקוק זה התפרסם באלכסון ב

תגובות פייסבוק