עם סיומה של מלחמת האזרחים האמריקנית, שוחררו מיליוני עבדים ושפחות שחורים שלא היה להם לאן ללכת. משרד המלחמה האמריקני הקים את ״המשרד לטיפול בפליטים, עבדים משוחררים ואדמות נטושות״ (ובקצרה: Freedmen's Bureau) שסיפק לאלה מקלט זמני ובאותה הזדמנות גם ניסה לדלות מידע ולערוך רישום של קשריהם המשפחתיים.
מסמכי המשרד נסרקו בסיועם של 25 אלף מתנדבים, וכעת גם הועלו לרשת, באתר המאפשר חיפוש מהיר - כדי לאפשר למיליוני שחורים בארה״ב למצוא לראשונה את שורשי המשפחה שלהם. האתר, הקרוי על שם אותו משרד היסטורי The Freedman's Bureau, מכיל את פרטיהם האישיים של כ-1.8 מיליון גברים ונשים, כפי שנמסרו בין 1865-1872. הפרויקט הוא פרי שיתוף פעולה בין מספר רב של גורמים ובהם מוזיאון הסמית׳סוניאן, האגודה הגניאולוגית האפרו-אמריקנית ואפילו הכנסייה המורמונית - ויוזמיו מקווים להעניק כך למיליוני אזרחים בארה״ב הזדמנות לגלות את עברה של משפחתם, שעד כה לא היה נגיש להם בשום צורה אחרת.
תגובות פייסבוק
תכתבו לכם חיים
Psychology Todayמגוון טכניקות זמינות ויעילות יעזרו לכם להתגבר על מהמורות מכאיבות ולשכתב את...
X רבע שעה
ריח הרגש וניחוח הזיכרון
קתרין ויטקרופטחוש הריח שלנו נותן טעם למזון, יוצק רגש בזיכרון, מחזיר אותנו לילדות...
X רבע שעה
כשקונור פגש את טום
זה התחיל כבדיחה. השחקן האמריקני קונור ראטליף (Connor Ratliff) לוהק אי-אז בשנת 2000 לתפקיד הטוראי ג׳ון זילינסקי בסדרה ״אחים לנשק״ של HBO. הצילומים החלו, וזמן קצר לאחר מכן ראטליף פוטר, ועל פי השמועות שהגיעו לאוזניו, זה קרה משום שטום הנקס, אחד מיוצרי הסדרה, אמר ש״יש לו עיניים מתות״.
עשרים שנה לאחר מכן, ראטליף חזר אל האירוע ההוא בפודקאסט Dead Eyes, תחקיר מקיף שנועד, כהגדרתו, ״לפתור תעלומה טיפשית ביותר״, לברר מדוע הוא פוטר ובאותה הזדמנות לבחון לעומק את שאלת הדחייה ששחקנים חווים שוב ושוב ואת ההתנהלות הקשורה בכך בהוליווד ובתעשיית הבידור בכלל (כולל, למשל הפקות בבתי ספר).
שלא במפתיע, הפודקאסט צבר פופלריות רבה ובעונה השלישית שלו הגיע הפרק שמאזינים רבים חיכו לו בדריכות, Tom, ובו ראטליף מראיין את טום הנקס, שצילו - כפי שמעיד הלוגו של הפודקאסט - העיב עליו במשך כל השנים הללו. זהו הפרק ה-31 בפודקאסט ומומלץ מאוד להאזין גם לקודמיו.