שלא תאכל לי ניקוטין

בפעם הבאה שאתם מנסים להפסיק לעשן, תשקלו לאכול כמה קילוגרמים של סלט חצילים ועגבניות במקום להשתמש במדבקות ניקוטין או בגומי לעיסה הממכר לא פחות. קראתם נכון, החומר הממכר והממריץ נמצא גם בירקות שאנחנו צורכים באופן יומיומי, בעיקר בעגבניות, פלפלים, חצילים, כרובית ותפוחי אדמה. שלושה חוקרים החליטו לבחון כיצד גופנו סופג את החומר הממכר כשהוא צריך לעכל אותו. במחקר הם התייחסו למדגם של 800 אנשים, בהם מעשנים ולא מעשנים, ומצאו עלייה ברמת הניקוטין בדגימות השתן של כל הנבדקים לאחר אכילה שיטתית של הירקות הנקובים. למעשה, הם טענו שאכילת 10 קילוגרמים של חצילים, למשל, היא שוות ערך לעישון סיגריה אחת, מבחינת צריכת ניקוטין. כמובן שבסיגריה קימיים חומרים פעילים מזיקים רבים ואחרים. אך אל דאגה, לצריכת ניקוטין דרך הקיבה יתרונות מסוימים. מעבר לעובדה שניקוטין יכול לשמש כזרז עיכול, ישנו גם מחקר שמצביע על קורלציה שלילית בין צריכת ניקוטין למחלת הפרקינסון.

פרט מעניין זה התפרסם באלכסון ב
§ מעניין למדי |