רדיו איטי במיוחד

הזדמנות לעצור לרגע, להירגע, לנוח מהיומיום העמוס ומהקצב שבו מתנהלים החיים שלנו - כך מגדירים בבי בי סי את הפדוקאסט Slow Radio. המגיש, נתניאל מאן (Mann) יוצא אל הטבע, מהלך בשדות, מקליט צלילי אווירה, לא ממהר לשום מקום. בפרק יוצא הדופן והמרתק הזה, Container Ship Karaoke הוא עולה על סיפונה של ספינת משא ומתעד את צלילי ההפלגה.

אגב שיטוטים על הסיפון ובבטן האוניה, המיקרופון של מאן קולט צלילים יוצאי דופן: את רחשי ההתנהלות העניינית של העובדים, חריקות המנועים והכלים הכבדים, הגלים והים, וגם את שירת הקריאוקי של המלחים, בלילה. הפודקאסט הזה נועד להיות תרופה לעולם תזיזיתי, אפשרות לשקוע בתוך עצמנו, ובפרק המיוחד הזה, גם להאזין לקולות שרובנו לא נתקלים בהם לעולם.

ואם כבר נוסטלגיה, הציצו גם בפרק ״צלילים שכבר לא שומעים״: אמן הסאונד מאט פרקר (Matt Parker) קיטלג צלילים שנעלמו מחיינו: זמזום מחשבים ישנים, הרעש הלבן ממסך הטלוויזיה (מימים שבהם השידורים פסקו מתישהו), קופות רושמות מכאניות, חוגות של טלפון, מקשי מכונת כתיבה. צלילים שהיו פעם רעשי רקע קבועים והטכנולוגיה גירשה אותם לטובת צלילים אחרים. הספרייה הבריטית מנהלת פרויקט שימור בשם  Save Our Sounds (״הצילו את הצלילים שלנו״), האוגר את הצלילים באמצעים דיגיטליים, ובפרק זה יש לכם הזדמנות להטות אוזן.

 

פודקאסט זה התפרסם באלכסון ב

תגובות פייסבוק

תגובה אחת על רדיו איטי במיוחד