הוא עדיין נייטרלי

דן סטיבסון למד להשלים עם העבודה שבשכונה שלו, באוקלנד, קליפורניה, מתרחשת פעילות פלילית בקנה מידה זעיר. ברחוב שלו עבדו זונות וסוחרי סמים, והוא לא התכוון לערב בכך את המשטרה. מה ששבר את רוחו היה הלכלוך שהלך והצטבר במקום - עוברים ושבים נהגו להשליך את האשפה שלהם מול חלונו, נהגים זרקו פסולת מהחלון והעירייה לא טרחה לנקות. כשנבנה במקום אי תנועה, המצב יצא משליטה: תושבים החלו משאירים על אי התנועה רהיטים שבורים, מזרונים מלוכלכים וכל מה שרצו להוציא מביתם. איש לא אסף, איש לא פינה, והמקום נראה מוזנח, מכוער ומזין עוד ועוד אשפה.

הפתרון של סטיבנסון היה פשוט ומבריק: הוא הציב במרכזו של אי התנועה שמול חלונו פסל של בודהה. סטיבנסון אינו בודהיסט, ולדבריו הוא בחר בבודהה משום שמדובר בדמות ״נייטרלית״. סמלים דתיים אחרים עלולים, כך הוא חשב, לעורר מחלוקת, ואפילו כעסים ואלימות. בודהה, לעומת זאת, ישרה שלווה. סטיבנסון ורעייתו לוּ יצאו לחפש פסל אבן קישוטי של בודהה בחנות לחפצי גינה, קדחו והצמידו אותו למקומו במרכז אי התנועה, וחיכו.

אט אט הזבל נעלם. כעבור שבועות מספר מישהו צבע את בודהה בלבן, ומיד לאחר מכן החלו מופיעים זרי פרחים ומנחות שונות שאנשים הניחו למרגלות הבודהה. שמעו של ״הבודהה מאוקלנד״ נפוץ, והמקום הפך ממזבלה לפינה קטנה של עלייה לרגל (ולא רק לבודהיסטים) מסביבו הוקם מקדש קטן ומאולתר, ועוד ועוד אנשים החלו מטפחים את המקום. סטיבנסון אומר שנרשמה ירידה ברמת הפשיעה בשכונה כולה.

האזינו לפרק He’s Still Neutral של הפודקאסט הנפלא 99% Invisable. 

פודקאסט זה התפרסם באלכסון ב

תגובות פייסבוק