במרחק לחיצה על ההדק

תודו. כבר יצא לכם לחשוב על זה. המדיה החברתית היא עניין נהדר וכל זה, אבל אתם ואני יודעים שהיא גם דפוקה לגמרי.

האם התרחישים הבאים מוכרים לכם?

  • כבר מאוחר בלילה, אתם במיטה, ואתם חוששים לקום מחר מוקדם כי אז תהיו חייבים ללכת לעבודה. לכן אתם לוקחים את הסמרטפון, פותחים אינסטגרם (או אפליקציה אחרת שהתמכרתם לה).
  • ואתם מתחילים לרפרף. אתם עוברים מתמונה אחת לשנייה, אתם צופים במספר סרטונים ואתם מתחילים להרגיש רע, כי לכל האחרים יש חיים נהדרים מלאי כיף, ואתם חייבים ללכת בבוקר לעבודה.

טוב, אנחנו במקום רע מאוד כרגע בתרחיש הזה. משום שזה הרגע שבו האקזיסטנציאליזם מתגנב פנימה אט אט. ובסופו של דבר, אתם חושבים:

"החיים שלי דפוקים בהשוואה לכל האנשים האחרים. הם נראים נהדר, יש להם כסף, הם מטיילים בעולם והם גם נורא חשובים. מי אני? אני כלום. מה עשיתי? שום דבר! FML"

ומה אתם עושים, חוץ מלהרגיש דפוקים לגמרי? שום דבר. אתם רק ממשיכים בחייכם וחוזרים על כל התהליך הזה למחרת. ויש ימים שבהם אתם מגיבים לפוסטים של אנשים אחרים בפוסטים קוּליים שאתם 'יוצרים' בעצמכם.

תודו כבר. כל הסיפור הזה לא מדליק בכלל. ברור, אני מגזים, והמדיה החברתית אינה מקור כל הצרות שלנו. אל תצפו שהחיים שלכם יהיו מופלאים ברגע שבו תיפטרו מהמדיה החברתית. אני לא מאמין באגדות.

אבל אתם מבינים מה אני מנסה לומר. למדיה החברתית יש השפעה שלילית על רבים מאתנו. יש מי שאוהבים אותה. ואם זה אתם, אין צורך לקרוא את המאמר הזה. אבל אם אי פעם חשבתם לוותר על המדיה החברתית, תמשיכו לקרוא.

למעשה, פשוט תפסיקו לקרוא ולכו למחוק את האפליקציה שגורמת לכם אומללות.

פשוט עשו מה שלואי סי קיי עשה, כשנשאל בראיון למה פרש מ'טוויטר' הוא אמר:

"זה לא גרם לי להרגיש טוב. זה גרם לי להרגיש רע. אז הפסקתי".

זה מאוד פשוט. אם משהו גורם לכם להרגשה רע, תפסיקו להשתמש בו.

זה הפוך לגמרי לגישה המדעית לוויתור על המדיה החברתית, שבה נקל קאל ניופורט. הוא מעלה מספר סיבות מצוינות, שבגללן המדיה החברתית מזיקה לכם.

אבל בעיניי כל זה יותר מדי רציונאלי. ואנחנו לא יצורים רציונאליים. אנחנו רגשיים. ובכלל זה הגישה של לואי סי קיי מוצאת חן בעיניי.

בגלל זה נפטרתי מהמדיה החברתית שלי.

השתמשתי בה רק לקידום עצמי. וזה לא מוצא חן בעיניי. אני לא חושב שזה הוגן כלפי מי שעוקבים אחריכם. לכן נפטרתי מהאינסטגרם שלי, וגם מהפייסבוק ומסנאפצ'ט. נשארו לי רק טוויטר ולינקדאין (לעת עתה). אבל אם לא אשתמש בהם, אפטר גם מהם.

הרשימה הזו לא נועדה לשכנע אותם לנהוג כמוני. או להיפטר מכל הפרופילים שלכם במדיה החברתית. כל מה שאני אומר הוא שאם אי פעם חשבתם להיפטר מהמדיה החברתית, הגיע זמן שתעשו את זה.

כשאתם לא לוחצים על ההדק, אתם מגבילים את עצמכם. אולי תגידו: 'זאת רק מדיה חברתית, למי אכפת?'

אבל אין מצב שתסגרו עניין בקלות כזאת. אם אתם רוצים לחיות חיים מאושרים ונטולי לחצים אתם מוכרחים להיות החלטיים. כשדברים מתמהמהים אצלכם בראש, הם נותרים שם כסרחים עודפים. וזה לא כדאי לכם.

אז מה אתם מחליטים? אתם משתמשים במדיה חברתית או לא? זה גורם לכם אושר? זה משפר את חייכם או את העסק שלכם?

אני יודע מה אתם חושבים. 'מה יהיה אם אי פעם אצטרך את זה?'

אתם לא 'צריכים' שום דבר בעסקים או בקריירה.

אנשים שמושקעים במדיה חברתית, לעולם לא יגידו לכם להפסיק להשתמש בה. למה? כי הקריירה שלהם תלויה בכך.

אבל מה אתם חושבים שאנשים עשו לפני המדיה החברתית? זאת שאלה של פרספקטיבה. יזמים מצליחים רבים שאני מכיר, מעולם לא השתמשו במדיה חברתית.

האם בגלל זה הם מצליחים? אין אפשרות לדעת. דבר אחד בטוח: אפשר להצליח בחיים גם בלי מדיה חברתית.

אתם צריכים להחליט. בסופו של דבר, זה עניין של מודעות עצמית. והפיכת החיים לפשוטים יותר. משום שהם מורכבים מדי גם ככה. היפטרו מכל הזבל שלא תורם לחיים שלכם דבר.

אז מהי זווית הראייה שלכם? חשבתם פעם לוותר על המדיה החברתית? למה מעולם לא לחצתם על ההדק?

דריוס פורוּ (Darius Foroux) הוא מחבר הספר  Massive Life Success, הוא מלמד ב-Procrastinate Zero ומפרסם מאמרים באתר שלו: כאן.

תורגם במיוחד לאלכסון על ידי דפנה לוי

מחשבה זו התפרסמה באלכסון ב על־ידי דריוס פורו.

תגובות פייסבוק