לכו לכם

תרגיל פשוט לשיפור הזיכרון
X זמן קריאה משוער: דקה

דמיינו שאתם במסיבה ומכר חדש ניגש אליכם לברך אתכם לשלום. ברגע של חרדה אתם מבינים לפתע שזה עתה פגשתם את האדם הזה, אבל אתם לא מצליחים להיזכר בשמו. נשמע מוכר? זיכרון הוא דבר כל כך חשוב לחיי היומיום שלנו, וכשאנחנו לא מצליחים לשלוף מידע מן הזיכרון זה יכול להיות ממש מתסכל (שלא לומר, מביך). אבל האם אנחנו יכולים לשפר את הזיכרון שלנו?

לדבריהם של החוקרים קרלוס סלאס (אוניברסיטת אילינוי), קצומי מינקטה וויליאם קלמן (אוניברסיטת מדינת קליפורניה בלונג ביץ'), הפתרון יכול להיות קל כמו הליכה קצרה. במחקר שערכו, הם הורו למשתתפים ללכת בקצב מהיר או לשבת במשך 10 דקות לפני שהם משננים רשימה של 30 שמות עצם. אחרי שנחשפו לכל שם עצם, התבקשו המשתתפים לדרג את רמת הסבירות לכך שיצליחו להיזכר בשם העצם במבחן זיכרון עתידי. לאחר מכן הלכו או ישבו במשך 10 דקות נוספות ואז השלימו מבחן זיכרון.

תוצאות מבחן הזיכרון של המשתתפים שהלכו לפני השינון היו טובות ב-25 אחוזים משל אלה שישבו. בעוד שהמשתתפים שעשו הליכה לפני השינון הציגו זיכרון משופר, להליכה שלפני המבחן לא הייתה כל השפעה על הביצועים של המשתתפים במבחן הזיכרון.

הליכה קצרה לפני קליטה של מידע חדש עשויה להיות כל מה שאתם צריכים לעשות כדי להשיג את הגברת הזיכרון שנחוצה לכם. בפעם הבאה שאתם במסיבה, אם כן, שקלו להקיף את קערת הפונץ' בריצה לפני שאתם לוחצים את ידו של אדם חדש. מכריכם החדשים אולי יסתכלו בכם כאילו נפלתם מהירח, אבל לפחות לא תשכחו את השם שלהם.

מחשבה זו התפרסמה באלכסון ב על־ידי APS Observer.


תגובות פייסבוק

2 תגובות על לכו לכם

02
איריס גזית

תנועה מהירה, כזו המעלה את הדופק המתבצעת במהלך 15-20 דק, פעם ביום- מאפשרת יצירת תאים חדשים במוח. תנועה 'ממוקדת קוגניציה' * יוצרת קשרים חדשים על פני המוח.
יצירת הקשרים היא הרכיב המרכזי והחשוב על מנת למנוע נסיגה ביכולות הקוגניטיביות וכדי ליצור עוד ועוד שילובים בין המוח והגוף!

* תרגילי מוח בשלשה ממדי תנועה וחשיבה, טכניקות של מדיטציה בתנועה- יוגה,
צ'י קונג, רצפים של תרגילי עמידה המאתגרים את מרכזי שיווי המשקל וכד.