בעתיד נשתף מידע בלי לחשוב פעמיים

נדמה שככל שעובר הזמן, ההתלבטות האם לשתף או לא לשתף מידע ברשתות החברתיות הולכת ונעלמת וההחלטה – בהחלט, לשתף, וכמה שיותר – נעשית קלה למדי. בראיון לאתר WIRED, מסביר מארק צוקרברג כי היקף השיתוף צומח בממדים עצומים. כה עצומים, עד כי הוא מאמין ב"חוק מור של השיתוף".

אין כמובן קשר ישיר בין העיקרון המבוסס על חוק מור (על פיו עצמת החישוב מכפילה את עצמה כל שנתיים בערך) לבין שיתוף מידע ברשתות החברתיות, אבל על דרך ההשאלה, צוקרברג מנבא את אותה צמיחה, לא רק בפייסבוק, אלא בכל עולם האינטרנט. הוא כמובן משוחד, אך לאו דווקא הוזה. אם יש משהו בדבריו ("שלוש שנים מעכשיו, אנשים ישתפו פי 8 – 10 בהשוואה למה שהם משתפים כיום"), השאלה המעניינת היא: מה כבר יישאר להם לשתף?

ובכן, מתברר שלא מעט. "אנשים החלו לשתף בכך שהם מילאו מידע בסיסי בפרופילים שלהם", מסביר צוקרברג, "ואז אפשרנו לעדכן סטטוס. לאחר מכן הגיעו התמונות. כיום אנשים משתפים דרך אפליקציות [לשיתוף מוסיקה] כמו Spotify". אבל מידע אישי, מיקום גיאוגרפי, והעדפות תרבותיות הם רק קצה הקרחון, טוען מארק ווילסון, במיוחד אם לוקחים בחשבון גאדג'טים החיים על גופינו, לומדים ומתעדים אותנו בכל שעל. כמו לדוגמה הצמיד אפּ, המנטר פעילות 24/7 (כולל שינה והרגלי אכילה), או המצלמה הזעירה ממנטו, המייצרת ארכיב עצום של תמונות חיי אדם (2,880 תמונות ביום, כל יום). ווילסון טוען כי הממשק בין כל הגאדג'טים הללו (ואלה שיפותחו בעתיד) לבין הרשתות החברתיות יהפוך את השיתוף לפעולה פאסיבית. ההחלטה, אם תתקיים, תהיה בנוגע למה שאין ברצוננו לשתף.

מחשבה זו התפרסמה באלכסון ב

תגובות פייסבוק

תגובה אחת על בעתיד נשתף מידע בלי לחשוב פעמיים

01
אחד

אני דווקא חושב שאנשים יהפכו ליותר מודעים לפרטיות שלהם ככל שההשלכות של השיתוף האינסופי יהפכו לברורות ומוחשיות יותר.