ברוכים הבאים לאלכסון

אלכסון הוא כתב-עת דיגיטלי חדש השואף לעורר מחשבה, מיסודה של עמותה ללא כוונת רווח, הפועלת לעודד את יצירתם של תכני תרבות בת-זמננו באינטרנט העברי.

התכנים מתאפיינים בריבוי מאמרים ארוכים ומעמיקים, ברוח מגמת Long Form התופסת תאוצה באינטרנט העולמי. האתר יתעדכן על בסיס יומי, ומדי שבוע יישלח לקוראים ניוזלטר עם בחירות המערכת, מעין "תוכן עניינים" של המהדורה הדיגיטלית. אפשר להירשם כאן, ומי שמעדיפים להתעדכן גם באמצעות הפיד שלהם בפייסבוק יכולים ללחוץ על הלייק כאן. כך או כך, הקריאה באלכסון היא ללא תשלום.

כתב-העת בנוי על-גבי פלטפורמה אינטרנטית מתקדמת, אחת הבודדות בישראל שתוכנתו בקוד רספונסיבי מלא ונגיש לכול: התוכן והמבנה של אתר אלכסון מתאימים את עצמם לרזולוציה ולגודל הדפדפן בכל המחשבים, הטאבלטים והטלפונים המוכרים לנו. בחודש הראשון יפעל כתב העת במתכונת בטא ניסיונית, ואתם מוזמנים לדווח על תקלות אפשריות בניווט או בקריאה באמצעות דף הקשר.

אלכסון רואה עצמו חלק מהומניזם כלל-עולמי במדיה הדיגיטלית וחתום על הסכמי שיתוף פעולה עם כתבי-עת דומים לו בעולם. אנחנו שואפים ליצור אנטיתזה לרעשים ולהפרעות האלימות שהרשת העברית כרגע מלאה בהם, לסיווג האוטומטי ונטול המחשבה, לטוקבקים של מלה אחת ולשנאות של העדר. גם אם הוא יהיה מעמיק, מלומד ואף אליטיסטי, אלכסון שואף להגיע לקהלים מגוונים והוא כאמור נגיש לכל קוראי העברית בארץ ובעולם.

התחומים העיקריים של המאמרים המתפרסמים באלכסון הם מדע, פילוסופיה, ספרות, פסיכולוגיה ואמנות. לא אחת מתנהלים עימותים בין בעלי העניין של  תחומים אלה, עימותים המתאפיינים בביטול חשיבותם של התחומים האחרים. תקוותנו היא שנצליח לעורר סקרנות בכל תחום ובכל מדע, אולם לחיצה על סמל המצפן בראש האתר תאפשר לכם לבחור מאמרים על-פי הקטגוריות המועדפות עליכם. מטבע הדברים, בחירת המאמרים משקפת בעיקר את טעמה של המערכת; אין לנו אלא לקוות שקלענו בכך גם לטעמכם.

קריאה מהנה!

 

מחשבה זו התפרסמה באלכסון ב
- דימוי שערז'אן-מארק קוטה, "הדוור של שנת 2000", וינייטות צבע על נייר לכבוד היריד העולמי של 1900

תגובות פייסבוק

3 תגובות על ברוכים הבאים לאלכסון

02
יובל אלוני

נתקלתי במקרה (לינק של יעקב בורק) ומאז אני לא מחמיץ . כל רגע פנוי אני מתחבר אליכם .אין לי מלים להודות ליוזמים ולשבח את ההגשה הטכנית ולהוקיר את המנה האיטראקטיבי שלו. תודה מעומק הלב והלואי וירבו אנשים טובים ומאירים כמוכם