מחאה בחרוזים צבעוניים

היצורים בסרטון הקצר הזה עשויים כולם מחרוזים. הם מתחילים את חייהם כחרוזים בודדים, ואט אט מתפתחים לבעלי חיים ואלה טורפים ונטרפים, מאיימים ומאוימים, בסצנות המזכירות יותר ויותר מלחמות אנושיות. בשיאו של הסרט אכן מדובר בעוינות ואלימות אנושית.

הסרט, Bead Game, נעשה בשנת 1977, בהשראת יצירות החרוזים המסורתיות של הנשים האינואיטיות בקנדה. במאי הסרט, אישוּ פאטֶל (Ishu Patel) שהוא יליד הודו, יצר אותו בקנדה שם התגורר מרבית חייו, כמחאה על התחמשותה הגרעינית של הודו.

פאטל היה במשך יותר מעשרים וחמש שנה חבר מועצת הקולנוע של קנדה ועסק בפיתוח טכניקות אנימציה יוצאות דופן. הוא הגיע לקנדה בזכות מלגת הצטיינות, אחרי שהשלים תואר ראשון בעיצוב ואנימציה בהודו, ולאחר מכן תואר שני בשווייץ. הוא יצר עשרות סרטים בשיתוף פעולה עם ערוצי טלוויזיה מכל העולם ובכלל זה יפן ובריטניה. רבים מסרטוניו מציגים ערכים שבהם האמין, וחלקם נועדו לתוכניות חינוכיות, כמו הגרסה הצרפתית של "רחוב שומשום."

את המוזיקה לסרט כתב ג'נאן פראקאש גוש (Jnan Prakash Ghosh), גם הוא יליד הודו, שחיבר יצירות רבות בתחומי המוזיקה הקלאסית והג'אז ונחשב לאביה של סוגה המשלבת מוזיקה הודית מסורתית ומודרנית והמכונה Ramayangeeti.

 

Bead Game from National Film Board of Canada on Vimeo.

וידאו זה התפרסם באלכסון ב

תגובות פייסבוק