זיקוקים

כל אמריקאי טוב, ורבים מאזרחי העולם, מכיר היטב את מפת ארצות הברית על 50 מדינותיה. ההיסטוריון לינקולן מאלן יצר מפה אינטראקטיבית המראה עד כמה גמישים והפכפכים היו גבולות 50 המדינות לאורך ההיסטוריה: הם נמתחו מחדש, בוטלו, הפכו לגבולות בין ארצות שונות (למשל כשטקסס הכריזה על עצמה כרפובליקה עצמאית) והיוו עילה למלחמה. קליק על כל טריטוריה יציע מידע על נקודת הזמן הרלוונטית.

למפה האינטראקטיבית

07.05.2014

כל אמריקאי טוב, ורבים מאזרחי העולם, מכיר היטב את מפת ארצות הברית על 50 מדינותיה. ההיסטוריון לינקולן מאלן יצר מפה אינטראקטיבית המראה עד כמה גמישים והפכפכים היו גבולות 50 המדינות לאורך ההיסטוריה: הם נמתחו מחדש, בוטלו, הפכו לגבולות בין ארצות שונות (למשל כשטקסס הכריזה על עצמה כרפובליקה עצמאית) והיוו עילה למלחמה. קליק על כל טריטוריה יציע מידע על נקודת הזמן הרלוונטית.

למפה האינטראקטיבית

07.05.2014

רק 1,600 פנדות חיות כיום מחוץ לגני חיות. כדי לעורר מודעות לסכנת ההכחדה של דובי הפנדה, הקרן העולמית לשימור חיות הבר (WWF) יצרה תערוכה נודדת של 1,600 דובי פנדה עשויים עיסת־נייר. אחרי שהתנחלו בפריז, רומא וברלין, תגיע בקרוב התערוכה להונג־קונג.

לגלריה המלאה

07.05.2014

הצלם ג'ים גולדן יוצר תמונות נהדרות מחפצי תרבות וטכנולוגיה שנס ליחם - דיסקטים, מקרן שקופיות, טלפון חוגה, מכונת כתיבה, מיני-קלטות למשיבון ועוד. בקצב העדכון הטכנולוגי, החידוש המדהים הופך מהר מאוד לנוסטלגיה בצבעים דהויים.

לגלריה המלאה

05.05.2014

באתר מטאפילטר אספו 30 סרטים של ארול מוריס - מבמאי הסרטים התיעודיים החשובים והמוערכים בזמננו  - הנגישים לצפייה בחינם ברשת.

בין עשרות הסרטים המצוינים אפשר למצוא את "ערפל המלחמה", שזיכה את מוריס בפרס האוסקר ב-2003, ואת "הקו הכחול הדק" מ-1988, שבזכותו שוחרר ממאסר עולם רנדל דייל אדמס, שהסרט מתאר את הרשעתו השגויה.

למאגר הסרטים

04.05.2014
רמברנדט

מנכ״ל מוזיאון המטרופוליטן לאמנות בניו יורק, תומאס קמפבל, הודיע לפני שעה קלה שהחליט להעלות ברזולוציה גבוהה מאוד 394,206 תמונות של האוסף לאינטרנט. ״אני שמח שהטכנולוגיות החדשות יכולות לקרב את הציבור הרחב לאוצרות המדהימים של האמנות״, כתב קמפבל בהודעה חגיגית באתר.

מאלפרד שטיגליץ עד דירר, מרמברנדט עד מונה, מפיקאסו עד אל-גרקו, זוהי הפעם הראשונה שאוסף כה גדול ומגוון נפתח לציבור בחינם. קמפבל טוען שהמוזיאון משוכנע שאין בכך עבירה כלשהי על זכויות יוצרים של צדדים שלישיים, ורומז בכך לאוספים דיגיטליים הגובים עכשיו תשלום תמורת השימוש ביצירות, ביניהם שירות סקאלה, ספריית בריג׳מן וכמובן הקרנות השונות של יורשי פיקאסו.

הלינק לאוסף המלא ברשת

02.05.2014