המספר הכולל של מקרי המוות במחזות של שייקספיר הוא 74. 75 אם סופרים זבוב אחד חסר מזל, שמחוסל ב"טיטוס אנדרוניקוס".
ואת כל המקרים האלה: דקירות, תליות, התאבדויות, הרעלות, קרבות מרובי הרוגים, הכשות נחש ואפילו מוות כתוצאה מלב שבור, את כולם משחזרת קבוצת תיאטרון בריטית במופע The Complete Deaths, ואם לא יוצא לכם לתפוס אותם על הבמה, תוכלו להתרשם מסערת הדם ותמרות העשן ברשת.
המחזה מורכב אך ורק מסצנות המוות השייקספיריות, והוא ערוך כמופע היסטרי, מטורף, ליצני לעתים, הזוי לגמרי ומלווה במוזיקה, ועם זאת מעמיק ביותר, כי שייקספיר, כידוע, ידע לכתוב דרמה, ורגעי האימה האלה מלאים בדרמה שלו. הלהקה, SPYMONKEY, מציגה עוד מבחר מחזות מקוריים וחתרניים לא פחות (ועל סדנאות ליצנות) באתר שלה, כאן.
תגובות פייסבוק
עם הרוח, אל הזריחה
אוריה מויאלרוחניות חשובה במצבים של סטרס כרוני ושל הימנעות מהחיים, והיא עשויה להציל...
X 4 דקות
רות
רות, הבחורה הארצית מהרציף
לא הכול ולא כולם
אבודים.
רק רות והמערב
אבודים.
כשהמלצר
השליך עליה כיסא
וסילק אותה מהארץ,
שבועון "טיים" שתק
והעיתון בסאו פאולו
בחר לסקר
את האולימפיאדה האחרונה.
יום יבוא
והשמש תתפוצץ
וגם הרעים ייעלמו.
איזו נחמה, רות, אה?
אלברטו דָה קוּניָה מֶלו (Alberto da Cunha Melo) היה סופר, עיתונאי וסוציולוג ברזילאי. הוא נולד ב-1942 והלך לעולמו ב-2007.
תרגם מפורטוגזית: יורם מלצר
לרמות או לא לרמות
אלכס קרוטוסקי (Aleks Krotoski) חוקרת את העולם הדיגיטלי, אבל בפודקאסט שלה לא תשמעו מילה על דגמים חדשים של טלפונים, רוחב פס או פיקסלים. קרוטוסקי, עיתונאית של הבי בי סי, מתעניינת בפן הסוציולוגי-פסיכולוגי של העולם הדיגיטלי, כלומר היא חוקרת את החיים הווירטואליים שלנו כפן נוסף, מעניין, מתחדש ומוזר, של האנושיות שלנו.
כל פרק בפודקאסט של קרוטוסקי, The Digital Human, מוקדש לנושא אחר שעולה מתוך האינטראקציות הדיגיטליות שלנו, והיא נעזרת במחקרים, מומחים וגם משתמשים מן השורה כדי לבחון אותו לעומק. כך, למשל, קרוטוסקי פירקה לגורמים את נושא השיימינג, בדקה את האופן שבו אנשים מהשורה התארגנו ברשת כדי לעזור במצבי חירום לאומיים, שוחחה עם ילדים שהוריהם נשאבו לחלוטין אל תוך תאוריית הקונספירציה של Qanon או ניסתה לברר אם נותר מקום להתחבא בו, בעולם דיגיטלי כל כך.
הפרק Tilt בפודקאסט של קרוטוסקי מעניין במיוחד: הוא מוקדש לשאלת הרמאויות. כולנו מרמים, במידה כזו או אחרת, בשמחה או בלית ברירה - זו נקודת הפתיחה. מכאן הסיפור מקבל תפנית מפתיעה: קרוטוסקי בודקת באמצעות מספר אנקדוטות למה, איך ואיפה אנחנו מרמים בעולם הדיגיטלי ואיך זה משפיע אלינו, וגם מביאה את סיפורם של מי שמנסים להרוויח כסף בעולם השלישי באמצעות ניצול ההתמכרויות של אנשי העולם הראשון למשחקי מחשב. הכול חוקי לגמרי, ובכל זאת מעורר כעס ומרמור אצל השחקנים - עד שהתאגידים המייצרים את המשחקים מגלים את הפרצה, ומוצאים, כמובן, דרך לגרוף את הכסף לכיסיהם.