גולשות לחיים טובים יותר

הנה שיא עולמי מפתיע: מספר הילדות והנערות הגולשות בסקייטבורד באפגניסטן הוא הגבוה בעולם. כך עולה מנתוני ארגון Skateistan, ארגון התנדבותי שנולד כדי להעניק לבנות שלא זכו להשכלה הזדמנות לשנות כיוון בחייהן.

הארגון, שהמטה הראשי שלו נמצא בברלין, החל את פעולתו לפני כעשור בקאבול, בירת אפגניסטן. מתנדבי הארגון פתחו זירת גלישה בסקייטבורד והחלו ללמד ילדות ונערות כיצד לגלוש, כדי להעצים אותן וכדי ללייצר מוקד משיכה שיביא בנות ממשפחות עניות, המתגוררות ברחוב או נאלצות לעבוד מילדותן המוקדמת, אל בית הספר שהוקדם בסמוך.

ההתלהבות הגדולה אכן משכה עשרות ילדות לזירת הגלישה, ורובן למדו לא רק לגלוש אלא גם לקרוא ולכתוב, וקיבלו שיעורים באנגלית, חשבון, אומנות ועוד.

בעשר השנים שחלפו נפתחו סניפים של Skateistan במקומות נוספים באפגניסטן, וגם בקמבודיה ובדרום אפריקה, ובעקבות הילדות והנערות הגיעו גם ילדים ונערים, שביקשו להצטרף לפרויקט, הפכו לגולשי סקייטבורד מיומנים ובאותה הזדמנות גם זכו בהשכלה בסיסית. רבות מהילדות שהחלו ללמוד שם לפני עשור הן היום מדריכות, המשמשות מקור השראה לאחרות.

באתר של Skateistan תוכלו לחזות בשינוי החברתי העמוק המתחולל בכל מקום שבו הארגון פותח זירת גלישה, ובימים אלה תוכלו גם להצטרף כ"אזרחי סקייטיסטאן", התורמים להמשך הפעילות ההתנדבותית.

 

ילדות לומדות לגלוש באפגניסטן

 

 

וככה זה התחיל, באפגניסטן:

זיקוק זה התפרסם באלכסון ב

תגובות פייסבוק