חמישה פודקאסטים מומלצים

חמש המלצות על חמישה פודקאסטים מצוינים מן העולם, שמערכת ״זיקוקים״ אוהבת במיוחד, ושאולי טרם נחשפתם אליהם. המשכים יבואו, כי רשימת התכנים המאוד מאוד (מאוד) מוצלחים הזמינים בעולם הפודקאסטים היא הרי ארוכה כל כך.

  1. Sideways - העיתונאי הבריטי מאת׳יו סייד (Mathew Syed) מציע פרשנות חדשה (שמרנית, אבל מעניינת) לתופעות ורעיונות ששינו את העולם. הוא לא עוסק בדרמות בלתי נשכחות, אלא בכל מה שחלחל אט אט בכוונה או במקרה: למה כל מה שנדמה לכם שאתם יודעים על תסמונת סטוקהולם כנראה מוטעה ואיך טייס קרב ששינה לגמרי את פני שדה הקרב האווירי. שופע עובדות וגם סיפורים.
  2. Phoebe Reads a Mystery - פיבי ג׳אדג׳ (Phoebe Judge) מגישת הפודקאסט המצוין Criminal  ובעלת אחד הקולות המהפנטים ברשת, קוראת באוזניכם סיפורי מתח. היא בוחרת ספרי מתח קלאסיים, למשל כאלה של אגת׳ה כריסטי, וקוראת פרק מדי יום.
  3. האנשים שמאחורי Ten Things that Scare Me מגידירים אותו כ״פודקאסט קטנטנן על הפחדים הכי גדולים שלנו״. בכל פרק, שאורך בין חמש דקות לרבע שעה, המיקרופון נפתח בפני מישהו - סופרים, יוצרים, עיתונאים, מוזיקאים ומאזינים שביקשו לקחת חלק - שמונה עשרה דברים שמפחידים אותו במיוחד, ולרוב גם מסביר למה, איך וממתי. נוגע ללב ומרתק. לפודקאסט יש גם ״מחולל פחדים אקראי״ שכדאי לנסות.
  4. The Origins Podcast הוא חלק מפרויקט רחב שמטרתו המוצהרת היא ״להעשיר את האופן שבו אתם רואים את היקום באמצעות מפגשים עם אנשים שמניעים את העולם שלנו קדימה במאה ה-21״. המנחה, הפיזיקאי לורנס קראוס, משוחח עם סטיבן פריי, נועם חומסקי, איאן מקיואן, וודי אלן, אליזבת לופטוס, בריאן מאי ואחרים, מתחומי יצירה ומחקר שונים ומגוונים. השיחות נערכות באורך נשימה שמאפשר פניות לכל מיני כיוונים מפתיעים. ואת כולם, ניתן למצוא גם בווידאו.
  5. Ologies - אלי וורד (Alie Ward) מראיינת מומחים מתחומי ״לוגיה״ שונים, שמאירים את תחומי העיסוק והמחקר שלהם. עד כה היא חקרה זיהומולוגים, פסיכולוגים, תמנונולוגים, מיקסולוגים, ביוגרנטולוגים ועוד ועוד. האורחים שלה גם מציגים תגליות ו(לא פחות חשוב)שאלות מובילות בתחומם.

(צילום התמונה הראשית: Emiliano Vittoriosi)

 

זיקוק זה התפרסם באלכסון ב

תגובות פייסבוק