איך לחלק חשבון מסעדה בין חברים?

 

יצאתם עם חברים לאכול, נהניתם, ועכשיו מגיע החלק המביך. איך נכון לחלק את החשבון? האם כולם מתחלקים שווה בשווה? האם משנה אם מישהו אכל/שתה יותר מאחרים? ליוצרי האפליקציה EquiTable יש רעיון חדש: למה לא לחלוק את החשבון על פי חוקי הצדק החברתי?

האפליקציה משתמשת בנתונים סטטיסטיים על פערי הכנסה בין מקצועות, מגדרים, גיל, ותק ואפילו צבע עור, משקללת את זהויות המשתתפים בארוחה, ומציעה חלוקה כלכלית המשקפת את הפריבילגיות והאפליות בחברה. גברים ישלמו חלק יחסי גדול מנשים, לבנים ישלמו יותר משחורים וכדומה. ומשום שמדובר בסוג של אקטיביזם, יש באפליקציה אפשרות לשתף את התוצאות ברשתות החברתיות, כמובן.

כאן תוכלו להוריד את EquiTable . 

זיקוק זה התפרסם באלכסון ב

תגובות פייסבוק

> הוספת תגובה

4 תגובות על איך לחלק חשבון מסעדה בין חברים?

זו אפליקציה מטומטמת, שמשיגה בדיוק להפך ממה שהיא מנה להשיג ומראה כמה שיח הזכויות הפך להזוי. למה שמישהו ישלם פחות על אוכל שהוא עצמו הזמין? אם מישהו עני מזמין את האוכל הכי יקר בתפריט, העשיר צריך לממן לו את זה כי הוא מרוויח יותר?

המוטו של האפליקציה שואל Believe in equal pay for equal work? ההנחה היא שבגלל שנשים למשל, מרוויחות פחות בממוצע, אז הן מופלות. בפועל, ההבדלים בשכר נובעים מהשוואות לא על אותה עבודה. כשמשווים אותה עבודה, באותם תנאים (שעות, חינוך, נסיון וכו'), מגלים שגברים ונשים מרוויחים כמעט אותו השכר.

02
אלי

מעניין איך תהיה החלוקה בין מי שעורו כהה למי שעורו בהיר? האם תהיה אפליקציה נוספת שלפי רמת המלנין בעור תקבע את גובה התשלום? הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות.

03
אבי

כן, מי שמזמין מנה יקרה אמור לשלם עליה פחות, מתוך הנחה שנסיבות חברתיות הובילו אותו להרוויח פחות או לקבל פחות הזדמנויות. יש באפליקציה הזו כפתור קטן שמאפשר לכל מיני פריבילגים להתלונן על כמה זה נורא שדורשים מהם לשלם יותר. התגובות פה מלמדות כמה זה היה חכם לכלול כפתור כזה. זה מעורר רחמים לראות את חוסר ההבנה העמוק הזה.

    אבי, נראה לך הגיוני לקבוע בצורה גורפת מי "סבל" יותר על פי אלגוריתם שמשתמש בהכללות גסות? גם אם הנתונים היו נכונים מבחינה סטטיסטית (והם כאמור לא), שיפוט של אדם יחיד על סמך הממוצע של הקבוצה שלו הוא ההגדרה לאפליה. הרי אדם לבן יכול לגדול עני, ואדם שחור יכול להיות עשיר.