הטכנולוגיה שנסרב לבנות

כשעובדי היי טק מגיעים בבוקר למשרד המעוצב, המתוחזק, המפנק והמפתה שלהם ומתבקשים לבצע עבודה - האם הם אמורים להסכים אוטומטית לכל מטלה שמוטלת עליהם? האם הם צריכים לשאול את מי אמורה לשרת הטכנולוגיה שהם יוצרים? האם הם אמורים להתעניין למי היא תימכר? במי היא עלולה לפגוע?

הפודקאסט המאוד מעניין IRL (שפירושו in real life או ״בחיים האמיתיים״) אינו עוסק רק בשאלות הללו, אבל מקדיש להן מקום נכבד. בניגוד לשמו, הפודקאסט דווקא מאמין שהחיים אונליין הם החיים האמיתיים (שנאמר: Online life is real life), ושככל שהבינה המלאכותית נוכחת ביותר תחומיים בחיינו, כך מה שנחשב בתחילה וירטואלי בלבד הופך לחלק בלתי נפרד מהמציאות. נתונים, אלוגריתמים ומכונות ממוחשבות עומדים בלב הסיפורים שמביאה המגישה בריג׳יט טוד (Bridget Todd) מכל העולם. מאחורי הפודקאסט עומדת חברת Mozilla, חברה ללא מטרת רווח המפתחת אפליקציות רשת שונות שהנודעת בהן היא הדפדפן ״פיירפוקס״, תוך שימת דגש על פרטיות וחשיפת מהלכים של תאגידים גדולים.

בפרק המומלץ מאוד, The Tech We Won't Build, הפותח את העונה השישית של הפודקאסט (כדאי מאוד להאזין גם לקודמים) עולות השאלות האם צריך לבנות כל סוג טכנולוגיה רק משום שהדבר אפשרי? באילו תנאים ישנה חובה מוסרית לדווח על טכנולוגיות פוגעניות? בין הסיפורים: עובדת גוגל מספרת מדוע התפטרה, אקדמאים דנים בשאלת המוסריות של טכנולוגיות זיהוי פנים המפלות מיעוטים, אקטיביסטים מדווחים מהשטח במקומות שבהם מעצמות מנצלות טכנולוגיות חדישות לרעה ועוד.

פודקאסט זה התפרסם באלכסון ב

תגובות פייסבוק

תגובה אחת על הטכנולוגיה שנסרב לבנות

01
דניאל מעוז

"עובדי היי טק מגיעים בבוקר למשרד ... ומתבקשים לבצע עבודה":
"מתבקשים לבצע עבודה"???
מה רע ב-: "מתבקשים לעבוד"?