להפעיל את הבוט

במשך שנה שלמה, לורה פרסטון עבדה באחת המשרות המוזרות שהתקופה שלנו המציאה: היא הייתה עוזרת אישית לבוט. במילים אחרות: היא הייתה אדם שהתחזה לבוט המתחזה לאדם, ופעלה מאחורי הקלעים, בתנאי לחץ גדולים ובמשכורת נמוכה, כדי להבטיח שהלקוחות לא יחשדו לרגע שהם משוחחים עם תוכנה ולא עם אדם אמיתי.

הבוט, ברנדה, תוכנה שפותחה כדי לסייע למתווכחים למכור נדל״ן, הוצבה בחזית האתרים והטלפוניה של משרדי תיווך וחברות ניהול נכסים, ונועדה ליצור אצל המתקשרים את הרושם שהם נענים על ידי סוכנת בשר ודם, אבל במקביל גם לא לנהל איתם שיחות מורכבות מדי אלא להמליץ להם להגיע לפגישות במשרד, לבוא לחזות בנכסים, או להציע להם נכסים אחרים מתוך ההיצע, במקום אלה שאינם מתאימים להם. פרסטון, בוגרת תואר בשפה וספרות אנגלית, נאלצה לחקות את סגנון הדיבור של הבוט ולהתערב במקרים שבהם אוצר התשובות שלו לא הספיק, והיה חשש שלקוחות יגלו את התכסיס. הבינה המלאכותית, מתברר, עדיין אינה מושלמת, ועדיין נדרשים בני אדם כמסייעים חשאיים. זה נשמע מוזר? במציאות זה מוזר עוד יותר. את אירועי השנה הזו פרסטון מספרת בפודקאסט של הגרדיאן הבריטי, שמקפיד להביא כתבות עומק מרתקות.

 

פודקאסט זה התפרסם באלכסון ב

תגובות פייסבוק