הענק השבדי חושף מעט מתהליך הבחירה והסינון החשאי שלו
X זמן קריאה משוער: 2 דקות
על שער הקטלוג האחרון של איקאה מופיע מטבח. על שולחן אוכל נערמו כמויות מסחריות למדי של סלקים ותפוחים, והמדפים שמאחור מציגים שורה מרשימה של צנצנות שימורים צבעוניות. מן הכורסא שבצד משתלשלות רגליים של ילדה שעסוקה במשחק. הבחירה מה להציג על שער החוברת הנערצת, שמודפסת בכל שנה בפי שלושה עותקים מהתנ"ך, אינה מקרית. לפי מיה לנדסטרום, המנהלת הקריאטיבית של איקאה, במהלך שלושת העשורים האחרונים הפך המטבח לחדר המרכזי בבית. המטבח הוא הסלון החדש.
תקופה טובה עוברת על איקאה, ודאי כלכלית, ולפיכך החברה הציגה השבוע לפני עיתונאים מעט מתהליך הבחירה והסינון המפורסם שלה. מרכזיותו ההולכת וגוברת של המטבח, למשל, הכתיבה שינויים מורכבים בתהליך האישור של עיצוב מטבח בשביל הענק השבדי. אף על פי שאיקאה היא שם נרדף לפשטות עיצובית, מטבח ה"מתוד" הפופולרי שלה, למשל, מכיל 1,100 חלקים. וכדי שכל אחד מ-690 מיליון האזרחים שביקרו מאחת מ-303 חנויות איקאה בעולם בשנה האחרונה יוכל להעמיס על גג מכוניתו את המטבח הנחשק, המורכבות הזו צריכה להיות קומפקטית, וכמובן, זולה. איקאה מוכרת יותר ממיליון מטבחים בשנה, שחלקם לא עולים יותר מ-3000 דולר, והיא מורידה מחירים בעקביות. גם השנה היא מתכננת להוריד את המחירים באחוז אחד.
הדרישות הללו גורמות לכך שתהליך התכנון עשוי לקחת יותר מחמש שנים, יותר ממה שלוקח לתכנן מכונית ובערך פי עשרה ממה שלוקח לעצב טלפון סלולרי. כדי לענות על צרכי הלקוחות, אנשי איקאה מבקרים באלפי בתים בשנה וקוראים דו"חות של מנתחי טרנדים ומומחים. ואם הלקוחות מעוניינים להציג לראווה את אוסף הסכינים שלהם, איקאה לא מאחרת לעדכן את העיצובים שלה בהתאם. גם מטבחים וותיקים כמו מטבח ה"פקטום" שמיוצר כבר למעלה מ-20 שנה מעודכנים לפי טרנדים חדשים.
בין השינויים שעברו מטבחי איקאה בשנים האחרונות ניתן למנות את החלפתם של ארונות מטבח עמוקים במגירות נשלפות, והנמכת הבסיס של הארונות כדי להגדיל אותם. כל שינוי משפיע על שרשרת של שלושים ספקים, אלפי מרכיבים ואורזים ועשרות אלפי אנשי מכירות. אפילו מארגן סכו"ם מבמבוק יכול לעבור כמה וכמה מחזורי עיצוב. לגרסה הראשונה היה ריח קל של עץ, אומר המעצב גרי דופרנזה, שהפריע ללקוחות.
המצב הכלכלי באירופה אמנם השפיע על המכירות, אך המכירות ברוסיה, סין ובארה"ב צומחות. איקאה דיווחה אתמול שהמכירות שלה עלו ב-3.1% בשנה הפיסקאלית 2012/13, והגיעו ל-38 מיליארד דולר. היעד של החברה הוא להכפיל את המכירות עד 2020, ולשם כך היא מתכננת בין השאר להשקיע 105 מיליארד רופי בהודו כדי לפתוח שם 25 חנויות.
מקורות:כתבה בוול סטריט ג'ורנל על תהליך הייצור של מטבח של איקאהמטבחים של איקאהומשחק שבו תוכלו לנסות לנחש לאיזה מוצר איקאה שייכים השמות.
תגובות פייסבוק
2 תגובות על לוקח לאיקאה 5 שנים לעצב מטבח
אני מלא הערכה לאיקאה. הם חושבים טוב טוב על המוצר, מחומר הגלם עד לבית הלקוח. כמו שנאמר, סוף מעשה במחשבה תחילה.
בתור מי שיש לו ניסיון עשיר עם החברה אוכל לומר לך שהם חושבים על הכל.
אין פרט במהלך התקנת המטבח שלא ניתן לך פיתרון. משינוי גובה רגלי המטבח שיתאים לרצפה בעקומה שיש בישראל עד בורג ייעודי לחיבור בין היחידות שמרכיבות את המטבח.רואים שהביצוע או לאחר אינספור ניסיונות.המילה איקאה בשבילי היא מילה נרדפת למצוינות.
משהו קרה ביום הראשון
מרגריט דיראסזה התחיל בפחד. נסענו לקילבֵּף, כמו פעמים רבות בקיץ ההוא. הגענו אחר...
X 11 דקות
אלן פרטרידג׳ חוזר
אנגלופילים - ולו המתחילים והזעירים שבהם - מכירים בוודאי את השם אלן פרטרידג׳, וישמחו לשמוע שהשבוע עולה לרשת העונה השלישית של הפודקאסט שלו, From the Oasthouse: The Alan Partridge Podcast. פרטרידג׳, הדמות שיצר ומגלם השחקן סטיב קוגן, מגלם בתוכו את כל מה שרע במנחי טלוויזיה וסלבריטאים, ועם זאת מצליח להישאר אנושי ולכן מצחיק כל כך.
בפודקאסט שלו, פרטרידג׳ מעליו את התדמית הציבורית שטיפח (נפוח, יומרני, מגושם, נוטה להיכשל, קם וממשיך מיד הלאה) וחושף בפני קהל מעריציו את ביתו ואת חייו הפרטיים. הוא משדר בעיקר מן המתבן שבאחוזתו, אבל החל מהעונה השנייה יוצא לפגוש אנשים גם במקומות אחרים ברחבי בריטניה. אי אפשר להכביר מילים, כי התסריט שקוגן כותב עבור אלן פרטרידג׳ מדויק כל כך שכל ניסיון להסביר אותו יעשה לו עוול.
הפודקאסט זמין בחינם למנוי Audible ובתשלום לכל השאר.
קבלו דוגמית:
מדעי הפופיק
וו. קית' קמבלכולנו נרקיסיסטים במידה מסוימת, אך אצל חלקנו מדובר בהפרעה מזיקה. | המונח ״נרקיסיזם״...
X 8 דקות