יום הולדת לאלכסון

שנתיים חלפו מאז נוסד "אלכסון" ככתב עת אינטרנטי שהתיימר לתחוב את האצבע בסכר המחשבה המקורית לפני שתישטף על ידי נחשול המלל החלול המציף את הרשת ואת העיתונות המודפסת.

עשרות אלפי הקוראים ותגובותיכם החמות מוכיחים כי מה שנראה כחזון יומרני אך לפני שנתיים הפך למציאות מרעננת. מאמרים המתורגמים ממיטב המקורות בעולם וכותבים מקומיים שחלקם רואים באלכסון את הפלטפורמה היחידה מעליה יהיו מוכנים להשמיע את קולם, הפכו את המגזין לאתר הקריאה המועדף על ישראלים רבים בארץ ובחו"ל. בתוך תקופה זאת פורסמו באלכסון 440 מאמרים ארוכים, 560 מאמרים קצרים ("מחשבות"), למעלה ממאה קטעים מספרים חדשים ("קריאות") וכמעט חמש מאות "זיקוקים" המביאים לכם את המיטב ממרחבי הרשת. בנוסף, הצטרפו לאחרונה יותר ממאה קוראים למסדר שומרי האגם – תומכי אלכסון, והפכו בכך שותפים לדרך.

למי שהחמיץ, הנה עשרת המאמרים הנקראים ביותר בשנה האחרונה:

1. אתגר קרת וסייד קשוע, אתגר היקר / סייד היקר - ביולי 2014 עזב סייד קשוע את ישראל לארצות הברית. משם התכתב עם אתגר קרת על הורות, חורף, פוליטיקה וזהות ישראלית.

2. חנה רוזן, ילדים מוגנים מדי - אם תתנו לילדים לשחק ללא השגחה, יש סיכוי שהם יתקלו בקשיים, ילכו לאיבוד ואף ייפגעו -- אבל זה סיכון ששווה לכם לקחת.

3. אתגר קרת, אם חגים היו ילדים - ייתכן שהסיבה האמיתית לכך שאהבתי כל כך את יום כיפור היא שחשבתי שהוא דומה לי.

4. רבקה ובר, להמציא את עצמך מחדש - רבים מאיתנו חולמים על עתיד שונה מאוד מההווה. הבעיה היא שאנחנו אופטימיים מדי לגבי מה שעתיד לבוא.

5. אריק שוויצגבל, קווים לדמותו של החלאה - האם אתם מוקפים במטומטמים? האם אתם היחידים שחושבים בהיגיון? אם כן, ייתכן שהבעיה היא בכם.

6. יעקב בורק, מדוע אנשים נבונים מקבלים החלטות טיפשיות? - ביטחון יתר, האחראי לאינספור החלטות גרועות, הוא גם הדרך לשינוי.

7. פול קרוגמן, למעמד הביניים אין שום סיכוי. נקודה - פול קרוגמן מצטרף למסקנתו העגומה של הכלכלן תומאס פיקטי: אנחנו מתקדמים לעבר חברה שבה הכלכלה נשלטת על ידי שושלות משפחתיות, ממש כמו במאה ה-19.

8. ננסי אנדריאסן, סודות המוח היצירתי - מה הקשר בין גאונות למחלות נפש? האם אוניברסיטאות מדכאות רעיונות גדולים? המדענית ננסי אנדריאסן מציעה תשובות.

9. ג׳רום גרופמן, זה הזיכרון מדבר - כל מה שרציתם לשאול על הזיכרון ושכחתם לשאול.

10. גיא חג׳ג׳, איך להבין את יצירות המופת של האמנות - מעל מאה סרטונים קצרצרים, ובהם שני היסטוריונים של האמנות מספרים על ההיסטוריה של יצירות מופת שונות.

זיקוק זה התפרסם באלכסון ב

תגובות פייסבוק