הידעתם? הנשיקה הראשונה שהוסרטה אי פעם הייתה בין שתי נשים

הידעתם? הנשיקה הראשונה שהוסרטה אי פעם הייתה בין שתי נשים.

למרות הפתיחות ההולכת וגוברת בעולם המערבי כלפי יחסים חד־מיניים, מפתיע לגלות שהתקשורת (ומנגנוני יחסי הציבור) עדיין עושים רעש מסצינות לסביות והומוסקסואליות בסדרות וסרטים פופולריים.

האמריקאים נרעשו ב־1991, כשהנשיקה הלסבית הראשונה שודרה בפריים טיים האמריקאי, בפרק של הסדרה L.A. Law (הבריטים עשו זאת ב־1974), ורעש קטן לא פחות התעורר סביב פרקים דומים, כמו זה של ״רוזאן״ (1994). למעשה, יש עמוד ויקיפדיה המוקדש כולו לפרקים המציגים נשיקה בין נשים, והסיבות לכך.

לאור כל הרעש וההתרגשות סביב נשיקות מוסרטות בין נשים, הופתענו ושמחנו לגלות שהנשיקה הראשונה שהוסרטה אי־פעם, על ידי חלוץ הצילום והקולנוע אדוארד מייברידג׳ מתישהו בין 1872 ל־1885, הייתה בין שתי נשים עירומות אנונימיות:

512px-kiss_animated_from_animal_locomotion_vol-_iv_plate_444_by_eadweard_muybridge

הנשיקה ההיסטורית צולמה משלוש זוויות שונות, והייתה חלק מסדרת ניסויי הצילום המהפכניים של מייברידג׳, שעומדים ביסוד הקולנוע.

בעמוד הוויקיפדיה הנפלא הזה אפשר לצפות ב־93 מיני־סרטונים שנוצרו מהתצלומים הסדרתיים של מייברידג׳ - כולל את צילומי החיות שלו (הסוס הרץ המפורסם, אך גם ציפורים, ביזונים, חתולים ופילים) ומספר מפתיע של גברים ונשים בעירום.

1010px-animal_locomotion-_plate_444_boston_public_library

By Eadweard MuybridgeFlickr uploader BPL - Flickr: Animal locomotion. Plate 444, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=16058964

 

זיקוק זה התפרסם באלכסון ב

תגובות פייסבוק