
איך אנחנו מחפשים מידע על מזון ברשת? באילו חודשים ישנם יותר חיפושים של "אפרסקים" או "מזון דל שומן", ומתי אנחנו מתעניינים בעיקר ב"טבעונות" או "בישול מולקולרי"? ומה ניתן ללמוד על תרבות המזון שלנו מן הנתונים שמלקטת גוגל על כל החיפושים האלה?
מוריץ סטפנר (Stefaner) מומחה לניתוח נתונים ואסתטיקה של מידע מגרמניה, אוסף נתונים על עלייתם ונפילתם של אתרי מזון, מתכונים, מצרכים וטרנדים בתחום הבישול, ומציג אותם במגוון דרכים ויזואליות מתוחכמות. הוא קורא לזה "קצב המזון".
המפות, הטבלאות ושעון החיפושים המתוחכם שלו מבוססים על נתונים שנאגרו במשך 12 שנה. וניתן לגלות בהם את המחזוריות שלפיה העולם כולו מחפש מתכונים למרק, מתעניין בערך התזונתי של אפרסקים או את ההבדלים המרכזיים בתפריטים של בני כדור הארץ. ומאחר שמדובר בפרויקט מתמשך. תוכלו לגלות גם באיזה סוגי מזון ומשקאות העולם מתעניין ממש ברגע זה.
תגובות פייסבוק
העיניים רואות, המוח נדלק
ג'ין טרייסיהנה הפרדוקס: אם אנחנו רואים את מה שאנחנו מצפים לראות ומבחינים במה...
X 18 דקות
החלל שבינינו
אביבה גוטליב זורנברגמה שמאיים על האדם, על תודעתו ועל היכולת המילולית שלו הוא הלא־כלום...
X חצי שעה
כמה אתה שווה לי?
מריו הליו גומס דה לימהמה מחירו של אדם? הסחר הלא-אנושי בבני אדם מגלגל יותר מ-32 מיליארד...
X 6 דקות