עונות חיפושי המזון

איך אנחנו מחפשים מידע על מזון ברשת? באילו חודשים ישנם יותר חיפושים של "אפרסקים" או "מזון דל שומן", ומתי אנחנו מתעניינים בעיקר ב"טבעונות" או "בישול מולקולרי"? ומה ניתן ללמוד על תרבות המזון שלנו מן הנתונים שמלקטת גוגל על כל החיפושים האלה?

מוריץ סטפנר  (Stefaner) מומחה לניתוח נתונים ואסתטיקה של מידע מגרמניה, אוסף נתונים על עלייתם ונפילתם של אתרי מזון, מתכונים, מצרכים וטרנדים בתחום הבישול, ומציג אותם במגוון דרכים ויזואליות מתוחכמות. הוא קורא לזה "קצב המזון". 

המפות, הטבלאות ושעון החיפושים המתוחכם שלו מבוססים על נתונים שנאגרו במשך 12 שנה. וניתן לגלות בהם את המחזוריות שלפיה העולם כולו מחפש מתכונים למרק, מתעניין בערך התזונתי של אפרסקים או את ההבדלים המרכזיים בתפריטים של בני כדור הארץ. ומאחר שמדובר בפרויקט מתמשך. תוכלו לגלות גם באיזה סוגי מזון ומשקאות העולם מתעניין ממש ברגע זה.

 

לסטפנר יש גם פודקאסט Data Stories ותוכלו להקשיב לו כאן. 

זיקוק זה התפרסם באלכסון ב


תגובות פייסבוק