על הנוכחות הבלתי פוסקת של המצלמה בחיינו, ועל מיליארדי התמונות שאנחנו מצלמים מדי יום כבר נכתב הרבה - אבל הצלם הבריטי סיימון רוברטס מביע את דעתו בצורה אחרת: הוא סורק צילומי עיתונות שליוו ידיעות על מאורעות דרמטיים, ושולף מתוך הדימוי את המצלמות. רוב המצלמות הללו משולבות, כמובן, בטלפונים, ורוברטס מציג את אלה, ואת הידיים האוחזות בהם. התוצאה היא מצבור נקודות מטריד, וחללים שבהם בולט מאוד היעדרם של בני אדם, המצלמים, המביטים, אלה שמעוניינים להנציח את ההתרחשות או רק לדווח עליה.
רוברטס, שעבודותיו נכללות באוספיהם של מוזיאונים רבים וגדולים (למשל, ה-V&A הבריטי), הוא חבר בקולקטיב אמנים אירופי בשם Piece of Cake. את הסדרה הזו הוא מכנה The Last Moment. עבודות נוספות שלו ניתן למצוא באתר.
תגובות פייסבוק
אתם אני, אני אתם
עומייר חקהמתנה הגדולה ביותר שיש לנו היא מתנת החמלה. מה היא חמלה? מדוע...
X 7 דקות
תעשיית היתומים
ארין בלייקמורכשהסרט "אנני" הגיע לבתי הקולנוע בשנת 2014, בגרסת וויל סמית' וג'יי זי,...
X 7 דקות
האם נמלים אומרות את כל האמת?
דבורה גורדוןמושבות נמלים זוכרות מה שנמלים בודדות לא זוכרות. מה יכול הדבר ללמד...
X 6 דקות