אלכסון בן חמש

"אלכסון" חוגג חמש שנים להקמתו ומקווה לשנים רבות נוספות, בעזרתכם
X זמן קריאה משוער: 2 דקות

אלכסון נוסד לפני חמש שנים ומאז פרסם למעלה מאלף מאמרים ארוכים ומאות "זיקוקים" קצרצרים המתפוצצים מדי פעם מתחת ללשון ומותירים טעם של עוד. אם הצטרפתם למעגל הקוראים לאחרונה ואתם מתכוונים לקרוא מאמר אחד ליום, יעברו עליכם שלוש שנים של הנאה בטרם תגיעו למאמר שהתפרסם ממש היום. אין פלא, אפוא, שאלכסון הפך לתשובה שכיחה לשאלה: "איזה חומר קריאה תבקשו לקחת אתכם לאי בודד"?

בעידן שבו הרשתות החברתיות מחליפות את כיכר העיר המסורתית במיליוני תכנים המותאמים באזמל סטטיסטי מעורר חלחלה למידתם של המשתמשים בהם, הופך עידוד הקליקים לערך עליון. עורכי תוכן איכותי הוחלפו בעורכים אלגוריתמיים שמתמחים בציד של תשומת הלב, לעתים קרובות בעידודו של תוכן רדוד. שם המשחק הוא ניצחון בכלכלת הקשב גם במחיר האישי והחברתי הכבד של ויתור על העשרה ערכית.

כדי להשיב את האמון החברתי שנשחק ולאפשר דיון מפרה, מבקש "אלכסון" להציע תכנים שייתנו ייצוג רחב להוויה החברתית והאנושית גם כאשר קריאתם מאתגרת. אנו מבינים כי אם אנו שואפים ליצור עולם טוב יותר עלינו להשתמש בפלטפורמה הדיגיטלית שיצרנו כדי לקדם ערכים אנושיים אוניברסליים, לעודד דיון רציני ולאחרונה, גם לעורר תקווה. עלינו להציע רעיונות המגרים את החשיבה והדמיון ולהציע אפשרויות אלטרנטיביות למצבים קיומיים שכבר השלמנו אתם מתוך עצלות מחשבתית או קונצנזוס חברתי שאנו חוששים להתעמת עמו. כחלק מתפישה זאת אנו גם מבינים כי הקריאה ב"אלכסון" מאתגרת דיה מכדי שנעז לשבש אותה בפרסומות או פיתיונות קשב אחרים.

אולי קשה לבקש תמורה למשהו שאינך עושה אבל זה בדיוק מה שאנו מבקשים: אנא תמכו באלכסון על רקע ההחלטה שלנו לוותר על מקורות הכנסה שיכסו אולי את ההוצאות הרבות הכרוכות בהפקת כתב עת ברמה כזאת, אך יפריעו את הקריאה.

ל'"אלכסון" קהל קוראים יציב וקבוע של יותר מ- 50,000 קוראים בחודש וכעשרים אלף מהם חתומים על הניוזלטר השבועי שלנו. רבים מהם כותבים לנו ומביעים הערכה לדרכנו. מאות מהם גם לחצו על כפתור התמיכה ובחרו להעביר לנו תשלום חודשי קבוע כדי שנוכל להמשיך ולקיים את המפעל הייחודי הזה בנוף המו"לות העברית. הקף התמיכה הכוללת של הקוראים מממנת כיום רבע מתקציב כתב העת, חלום רחוק לפני חמש שנים, כשהוקם "אלכסון".

מנועי המדידה של גוגל מספרים לנו כי מאז הקמתו גלשו באתר כמעט שני מיליון ישראלים בארץ ובעולם. מי שממשיכים לבקר בו בקביעות צמאים למזון ערכי שעשוי מחומרים מאתגרים ומעוררי השראה המשקפים את סדר היום האינטלקטואלי של תקופתנו המשתנה במהירות. אנו מחויבים לספק לכם מענה הולם לצרכים אלה אך אנו זקוקים לעזרתכם כדי להבטיח את קיימותו של כתב העת לשנים רבות לבוא. תמכו ב"אלכסון". עכשיו.

בתודה,

יעקב בורק, מו"ל אלכסון

 

תמונה ראשית: מתוך "צורות אמנותיות של הטבע" של ארנסט האקל, 1899. עיצוב: אברהם קורנפלד עבור אלכסון

מאמר זה התפרסם באלכסון ב
- דימוי שערמתוך "צורות אמנותיות של הטבע" של ארנסט האקל, 1899. עיצוב: אברהם קורנפלד עבור אלכסון

תגובות פייסבוק

> הוספת תגובה

9 תגובות על אלכסון בן חמש

01
איתמר

קודם כל, מזל טוב! מי יתן ו"אלכסון" יזכה לשנים רבות ועוד קוראים רבים.
שנית, תודה לכם, עורכי וכותבי אלכסון. מאז נחשפתי לראשונה לכתב העת, חיי השתנו. אין יום שאני מפספס את המאמר היומי והזיקוק היומי. חיי התעשרו בכל כך הרבה ידע, מושגים, הנאה צרופה, ורצון עז לשפר את העולם שאני חב לכם כל כך הרבה.
תודה!

02
שלומית

כשהכל נראה רע ואי-אפשר עוד לסבול את החדשות והרעש, אלכסון הוא המקום שלי, כבר מזמן. תודה לכם על כל העבודה, על האופקים ועל האוויר שאתם נותנים בתוך המחנק הכללי.

05
סמדר זאבי

בס"ד
אילו לא היה לנו אלכסון ולא היו מאמרים מושקעים- דיינו
אילו השגרה לא הייתה משעממת ורדודה-דיינו
אילו סקרנות של הון אנושי לא הייתה מתקיימת- דיינו
אילו מחשבות של תקווה וקיימות לאלכסון לא היו בנמצא-דיינו
תודה על מחשבה מעמיקה
ועל חירות מחשבה אמתית

אברהם מאסלו אמר פעם כי מה שהכרחי כדי לשנות אדם הוא לשנות את המודעות שלו כלפי עצמו.
אך על מנת לשנות את המודעות שלו על עצמו עליו להרחיב את המודעות שלו על עולמו. ואין כמו 'אלכסון' שמסייע בכך למי שמוכן להקדיש את הזמן והעמקות הנדרשת לכך.

09

תודה לכם אנשי אלכסון.
לפעמים כשאני מרגישה לבד במדבר של רדידות אני עוצרת כאן להרוות את צמאוני לעומק מחשבתי.
מזל שיש אתכם3>