טרילוגיית הקוטב הדרומי

טים הרפורד (Tim Harford), כלכלן, עיתונאי ואיש רדיו בריטי (ובעל תואר הכבוד OBE) יודע לספר סיפורים. ארבעת הספרים שלו, העוסקים כולם בכלכלה, וגם הטור הקבוע שלו בפייננשיאל טיימס, מצליחים למשוך קוראים שמונחים כמו ״פיסקאלי״, ״ריבית״ או ״שערי חליפין״ מבריחים אותם להימלאיה. לכן לא מפתיע שהפודקאסט שלו Cautionary Tales הוא פופולרי כל כך.

הפודקאסט דווקא לא עוסק ישירות בכלכלה - אם כי כמעט לכל סיפור היסטורי, פוליטי, תעשייתי, מדעי יש קשור הדוק לכסף והשפעה גדולה על הכלכלה - אלא באירועים היסטוריים, שהרפורד מספר אותם מזווית ראייה חדשה, וכולל את הפרטים ורגעי המפנה שהובילו לכשלונות גדולים. בין אם הוא עוסק בגל החום הנורא שתקף את שיקאגו ב-1995, באבירים צרפתיים במאה ה-14 או במיליוני בלונים שהפריחה חברת דיסני לאוויר - הרפורד יודע ליצור את הרושם שמדובר בסיפור אגדה, לייצר מתח ולהפתיע.

בעונה השלישית המצוינת של הפודקאסט, המשודרת בימים אלה, הרפורד הקדיש שלושה פרקים למרוץ אל הקוטב הדרומי. הראשון עוסק בראשית דרכם של סקוט ואמונדסן, ובסיבות שהכשילו דווקא את מי שהצליח לגייס כספים וטכנולוגיה ותרועות חצוצרה לפני שיצא לדרך; בפרק השני הוא מספר פרטים קטנים וחשובים על חזרתו של אמונדסן ומנסה להסביר מה קילקל את המוניטין שלו; ובפרק השלישי הוא תוהה איך יתכן שהבריטים, בדרכם אל הקוטב, לקו בצפדינה, מחלה אשר בשנת 1912 אמורה הייתה כבר להיות לא יותר מסיוט רחוק.

פודקאסט זה התפרסם באלכסון ב

תגובות פייסבוק