שוד האמנות המושלם

במרץ 1990, שני גברים לבושים במדי שוטר נכנסו למוזיאון איזבלה סטוארט גרדנר שבבוסטון, כפתו את ידיהם של שני השומרים במקום וגנבו 13 יצירות אמנות. ערכן של היצירות, בהן ציורים של ורמיר, דגה ורמברנדט, מוערך ב-300 מיליון דולר. 23 שנה אחר כך, מודה לשכת החקירות הפדרלית של ארה"ב שגם ידיה כבולות: למרות שהיא לכאורה יודעת מי הם הגנבים, היא אינה יכולה לעצור אותם משום שחלה התיישנות על השוד. האף-בי-איי אף חסכה מהחשודים את הקלון הציבורי ולא פרסמה  את שמותיהם. בנוסף, לפי החשד, השודדים עדיין מחזיקים ביצירות המופת וכעת הדרך היחידה שבה ניתן יהיה להעמיד לדין את האנשים החשודים בשוד האמנות הגדול ביותר בהיסטוריה, תהיה לתפוס אותם כאשר לפחות אחד מהציורים המדוברים ברשותם.  כך יותר להאשים אותם בהחזקת רכוש גנוב, אך לא בשוד עצמו. פרקליטת המדינה כרמן אורטיז אמרה בעקבות הודעת האף-בי-איי: "פעמים רבות ביקרתי בחדר ההולנדי במוזיאון ונזכרתי בהשפעה המכרעת של השוד... אני עדיין אופטימית שהיצירות יוחזרו בבוא היום למקומן הראוי."

פרט מעניין זה התפרסם באלכסון ב