זיקוקים

האשליה האופטית הזו, המועמדת לפרס האשליה האופטית של השנה (יש פרס כזה), העיפה לנו את הראש לגמרי. תראו בעצמכם:

אל חשש - יש גם הסבר לתופעה המשגעת הזו:

14.07.2016

רב המכר של יובל נוח הררי, ״קיצור תולדות האנושות״, מנסה ומצליח לתקצר את תולדות המין האנושי ל־459 עמודים בלבד. הסרטון שלפניכם מתמצת את הספר כולו לכדי 10 דקות בלבד. מי מוצלח יותר? צפו וספרו לנו:

13.07.2016

פסטיבל האדריכלות העולמי ייערך בנובמבר בברלין, ובין היתר יחולקו בו פרסי האדריכלות בקטגוריות שונות. לנו לא ממש אכפת מי ינצח, כל עוד אנחנו יכולים להמשיך לשטוף את העיניים ביצירות האדריכליות המופלאות האלו. החודש התפרסמה רשימת המועמדים המלאה, ומומלץ בחום עז לדפדף בה.

הנה כמה בניינים שאהבנו במיוחד:

מוזיאון מיהאטה ג׳ומון, יפן

מוזיאון מיהאטה ג׳ומון, יפן

מרכז לן ליי, ניו זילנד

מרכז לן ליי, ניו זילנד

מרכז לחולי סרטן, אנגליה

מרכז לחולי סרטן, אנגליה

בית חולים פסיכיאטרי, דנמרק

בית חולים פסיכיאטרי, דנמרק

האוניברסיטה הימית העולמית, שבדיה

האוניברסיטה הימית העולמית, שבדיה

בניין לימודי המזרח התיכון, אוקספורד, אנגליה

בניין לימודי המזרח התיכון, אוקספורד, אנגליה

בית פרטי, סידני, אוסטרליה

בית פרטי, סידני, אוסטרליה

הספרייה הלאומית, טורקיה

הספרייה הלאומית, טורקיה

כנסיה בלייפציג, גרמניה

כנסיה בלייפציג, גרמניה

עוד אדריכלות באלכסון

12.07.2016

הצלם הטורקי ברברוס קייאן מציע מבט חדש, רענן ומטלטל על תיעוד הפליטים הסורים. הוא מצלם ילדי פליטים מסוריה, גוזר החוצה את דמות הילד עצמו ומחליף אותו בתמונה מהעיר שממנה הוא נמלט. התוצאה מבלבלת, מטלטלת וגם יפהפיה, שילוב שלא מאפשר לצופה לדפדף הלאה בזריזות, ומכריח אותו לעצור לרגע ולחשוב.

Moving Portraits Moving Portraits Moving Portraits Moving Portraits Moving Portraits

11.07.2016

וינסנט ואן גוך כל כך מפורסם, שלפעמים נדמה שהספקנו לראות כל וריאציה אפשרית על על הציורים שלו. הפתעה! הנה עוד זווית שלא חשבנו עליה קודם - זווית חדשה לפוקוס.

בחייו של ואן גוך לא נודעה השפעה גדולה למצלמה - אז המצאה יחסית חדשה - אבל תפיסת העולם הוויזואלי שלנו ב־2016 מושפעת מצילום, כלומר עוברת דרך עדשות. כך אנחנו יכולים לזהות מיד את אפקט "tilt shift", המצמצם את הפוקוס לאיזור מצומצם בתמונה ויוצר אשליה של עומק שדה גם בתמונות שטוחות לגמרי.

כעת, קיבלו היצירות של ואן גוך טיפול דומה, וכל מה ששייך ל״רקע״ זכה לטשטוש המזוהה עם מיקוד של עדשת מצלמה. פתאום, לציורים של וינסנט מיודענו יש עומק, חזית ורקע.

לגלריה המלאה

הנה כמה עיבודים שבלבלו לנו את העיניים:

0wbFxIM 6rJILWg 223fota BND9N08 lj31yy5

10.07.2016