הפופולאריים ביותר לשנת 2013

רבע מיליון קוראים ייחודיים ("יוניקים"), מיליון דפים נצפים, רבבות קוראים קבועים -- אלכסון נולד רק במחצית 2013 אבל הקריאה בו היא כבר הרגל קבוע של ישראלים רבים. תודה לכם על שנה מצויינת, ואנחנו מבטיחים ש-2014 תהיה לא פחות מרתקת.

הנה המאמרים שהכי אהבתם ב-2013, מאז הושק אלכסון:

1. פיטר גריי, תנו לילדים לשחק -- אנחנו מפנקים את ילדינו הרבה יותר מדי, ודוחפים אותם להישגים באופן דוגמטי ובלתי יעיל. אם לא ניתן להם לשחק בחופשיות, ללא השגחה, הם אף פעם לא יתבגרו באמת.

2.  רנה מרגלית, טעות אקסל יכולה לעלות ביוקר --מעשה בשניים מהכלכלנים המכובדים ביותר באקדמיה ובסטודנט בכלכלה באוניברסיטה נידחת.

3. יעקב בורק, אויבו של הטוב ביותר --אתם חייבים לבדוק ללא הרף מה חדש בתיבת המייל שלכם? אתם מרגישים שכולם נהנים יותר מכם? אתם לא לבד. הפרעה תרבותית חדשה מאיימת על השקט הנפשי של כולנו.

4. טוד ב. קאשדן, מה עושים האנשים המאושרים --אחד הפרדוקסים החריפים של החיים: כדי למצוא סיפוק ואושר עלינו להסתכן, להתמודד עם כאב ובעיקר להפסיק לחפש אותם.

5. אתגר קרת, עשרה כללים לכתיבה -- הכיף של ההשראה שייך לכולם. כך עושים זאת נכון.

6. סם קין, אם אתה בתוכי, מי אני? -- תאים של מאהב נשכח, למשל, עשויים לשרוד בתוך גופנו במשך שנים. "כימריזם", תופעה שבה תאים של שני אנשים שונים שורדים אצל כל אחד מהם, היא הרבה פחות נדירה ממה שחשבו עד עתה.

7. טום סימונייט, שקיעתה של ויקיפדיה -- הקהילה שבנתה את האנציקלופדיה הגדולה בהיסטוריה הולכת ומתכווצת בקצב מסחרר, אף על פי שיותר אנשים מאי פעם מסתמכים על שירותיה. האם זה סופו של העידן האידיאליסטי באינטרנט?

8. דב אלפון, ברוכים הבאים לאלכסון! --"מטבע הדברים, בחירת המאמרים משקפת בעיקר את טעמה של המערכת; אין לנו אלא לקוות שקלענו בכך גם לטעמכם". מאמר המערכת של הגיליון הראשון.

9. אתגר קרת, גברים אינם בוכים -- הבן שלי, לב, מתלונן על זה שאף פעם לא ראה אותי בוכה.

10. ג'יימס סומרס, כך נולד טירוף --רוב המקצועות בעולמנו נתונים בסכנה קיומית, אבל למתכנתים יש הכול -- כסף, הטבות, חופש וכבוד. הדבר היחיד שאין בעבודה שלהם הוא ערך אמיתי.

קריאה מהנה, ושתהיה שנה מצויינת!

מחשבה זו התפרסמה באלכסון ב
§ מחשבה |
- דימוי שערהציפורים של "אלכסון", מתוך הגיליון הראשון

תגובות פייסבוק

תגובה אחת על הפופולאריים ביותר לשנת 2013